Postcards from Spetses II: H creme de la creme υποκλίθηκε στη ζωγραφική της Λάρας Σταφυλοπάτη!
Ένας χώρος τέχνης ακριβώς δίπλα στον Ταρσανά, στο παλιό Remezzo που έχουμε εναποθέσει αμέτρητες βραδιές των καλύτερων καλοκαιριών μας, με φόντο το αριστοκρατικό τοπίο του Παλιού Λιμανιού, στις Σπέτσες.
Ο χώρος Baraka Art Space, που η creme de la creme του νησιού, της Ριβιέρα του Πόρτο Χέλι και της Ευρώπης επισκέπτεται, εκείνη την ολόχρυση ώρα της ημέρας, για τα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης της Λάρας Σταφυλοπάτη, με τίτλο “Things We Don’t See”, υπό την επιμέλεια της συμβούλου τέχνης Άννας Χατζηνάσιου, του Ach Art Advisory.
Είναι όλοι εδώ, για να τιμήσουν και φυσικά να αποκτήσουν ένα από τα έργα της αγαπημένης ζωγράφου και προσωπική τους φίλη. Εδώ είναι η Μαρία Ιωάννου, η Όλγα Κεφαλογιάννη με τον Μίνωα Μάτσα, η Νάντια Δαυίδ, o Χριστόφορος Καπαρουνάκης, οι Churchill Luce και Alexandra Burke, εδώ και η Αλίκη Μαρτίνου με τον Ντένη Ηλιάδη, ο Γιάννης Χανδρής, ο Thomas de Vargas και η Camelia Chenaf. Επί της υποδοχής η Λάρα με τον σύζυγο της Κωνσταντίνο Σαραντόπουλο, και φυσικά ο Μάριος και η Μαριάννα Σταφυλοπάτη.
Η Λάρα Σταφυλοπάτη σπούδασε Fine Arts στο Boston University και στο Massachusetts College of Art, για να συνεχίσει τις σπουδές της πάνω στα Ναυτιλιακά στο Λονδίνο -Shipping Trade and Transport, London Metropolitan University.
Έχει εκθέσει τη δουλειά της στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα και παραθερίζει στις Σπέτσες.
Τα τελευταία χρόνια, η Λάρα Σταφυλοπάτη έχει διαμορφώσει μια μοναδική προσέγγιση στην αφαίρεση, που βασίζεται στο σώμα και στην προσεκτική παρατήρηση του κόσμου γύρω της. Με μια ιδιοσυγκρασιακή, μη-κομφορμιστική προσέγγιση στη ζωγραφική, τα έργα της καταλαμβάνουν έναν διαισθητικό χώρο, ο οποίος υπάρχει πέρα από το σχηματισμό αναγνωρίσιμων εικόνων, «πριν από την ομιλούμενη γλώσσα», «πριν από τη μνήμη» και «πριν από τη παρεμβατικότητα των αντικειμένων».
Οι συνθέσεις της αποκαλύπτονται κατά τη διάρκεια της διαδικασίας της ζωγραφικής δημιουργώντας, σε συνδυασμό με τα υλικά της, την παραγωγή έργων, που ακροβατούν μεταξύ του τυχαίου και του προσχεδιασμένου.
Σε αντίθεση με τις ορθολογικές αρχές του μινιμαλισμού και της εννοιολογικής τέχνης, που εμφανίστηκαν στις δεκαετίες του 1960 και του 1970, οι πίνακες της Λάρας Σταφυλοπάτη μεταφέρουν μια προφανή αίσθηση του εαυτού. Η τέχνη της είναι σαν ένα ημερολόγιο. Αυτή είναι η μέθοδος της δουλειάς της. Τα έργα της Σταφυλοπάτη βασίζονται σε προσωπικές συναντήσεις και σκέψεις, οι οποίες γίνονται αιτίες για φευγαλέα, εσωτερικά ερεθίσματα, που καταγράφονται στον καμβά. Η διαδικασία που ακολουθεί είναι ένας άμεσος ρυθμός, ο οποίος περιλαμβάνει το σώμα, με τυχαίες χρωματικές κηλίδες, παραμένοντας ως ενστικτώδης καταγραφή της παρουσίας της στο έργο. Σε κάποια από τα έργα της, η ζωηρή χρωματική παλέτα εστιάζει συχνά σε ένα παρόμοιο σωματικό κατάλογο σαρκωδών ροζ, ερυθρών του αίματος και ισχυρών μπλε.
Η εκφραστική και ενστικτώδης τέχνη της Λάρας Σταφυλοπάτη είναι μια αποκάλυψη και αφορά την προσωπική εμπειρία και τις υψηλές συναισθηματικές καταστάσεις. Ειλικρινής και οικεία αλλά καθολική ως προς τη σημασία της, η δουλειά της βασίζεται στα θεμελιώδη θέματα της αγάπης, της επιθυμίας, της απώλειας και της θλίψης, ξεδιπλώνοντας στην πορεία τις αποχρώσεις της «γυναίκας» και του «εαυτού» μέσω της διεισδυτικής αυτο-εξερεύνησης.
Με τίτλους όπως ‘Refusing the fossilization of the past’ (2020), ‘Crossing the void’ (2021) ή ‘Dis-solving into nothing’ (2021), η καλλιτέχνης απεικονίζει όχι μόνο τη δική της προοπτική σχετικά με τις σκέψεις, τις αγωνίες και τις ελπίδες της αλλά και την προοπτική των γύρω της.
Έχοντας ως βασικό άξονα της δουλειάς της την ίδια τη ζωή, η Λάρα Σταφυλοπάτη κατέληξε, πως για εκείνην η τέχνη πρέπει να συνδέεται εγγενώς με μια εσωτερική ζωή.
Η έκθεση στις Σπέτσες θα διαρκέσει από τις 9 Ιουλίου έως τις 22 Αυγούστου, ενώ επόμενη έκθεση της θα πραγματοποιηθεί στις 19 Αυγούστου στο Studio 265, στη Νάουσα της Πάρου.