Από την προηγούμενη νύχτα ως και τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου, όλα ήταν έτοιμα για τη μεγάλη μέρα: το ακριβές, μελετημένο seating plan για τους 670 καλεσμένους (και η λίστα αναμονής για δεκάδες ακόμα που αναζητούσαν μία πρόκληση, έστω και στους ορθίους), τα φρέσκα λουλούδια, το πιάνο όπου θα έπαιζε ένα κομμάτι του Σοπέν η Φωτεινή Δάρρα. Όμως ο καιρός είχε άλλα σχέδια. Μια δυνατή νεροποντή, που ξεπέρασε την μετεωρολογική πρόβλεψη, άλλαξε τα πάντα στη διαρρύθμιση που επέβαλε πλέον να χωρέσουν όλοι κάτω από το στεγασμένο περιστύλιο, αλλά δεν επηρέασε καθόλου την προσέλευση των καλεσμένων, πολλοί εκ των οποίων έπρεπε να διασχίσουν μια απροσπέλαστη Αθήνα, κομψά ντυμένοι για να φανούν συνεπείς στο ραντεβού με τον αγαπημένο τους σχεδιαστή. Ηθοποιοί, παρουσιαστές, άνθρωποι της μόδας και του Τύπου, μία πριγκίπισσα, μία βαρόνη, πιστοί πελάτες και θαυμαστές, κατέφθασαν τινάζοντας από πάνω τους τη βροχή, αλλά με χαμόγελο.
Κανείς δεν ήθελε να χάσει αυτή τη συλλογή Demi Couture του Βασίλη Ζούλια που ήταν αφιερωμένη στη Φιόνα Γουόλτερ Κάμπελ, γνωστή ως Βαρώνη Φιόνα Φον Τίσεν, μια γυναίκα ασύγκριτου στιλ και φινέτσας, ένα κορυφαίο μοντέλο και μούσα των σπουδαιότερων φωτογράφων της δεκαετίας του ’50 με χαρισματική προσωπικότητα. Αν και έγινε ευρέως γνωστή στην Ελλάδα από την σχέση της με τον Αλέξανδρο Ωνάση, και νωρίτερα γοήτευσε την Ευρώπη ως η σοσιαλιτέ σύζυγος του βιομηχάνου Βαρώνου Φον Τίσεν, η Φιόνα διέθετε ήδη μια λαμπερή καριέρα έχοντας εμφανιστεί σε αναρίθμητα εξώφυλλα της Vogue. Από εκείνες τις εμβληματικές εικόνες εμπνεύστηκε ο Βασίλης Ζούλιας τη Spring/Summer 2017 Demi Couture κολεξιόν του και η μούσα του ήταν εκεί για το δει! Η 83χρονη Φον Τίσεν κατέφθασε μάλιστα νωρίς και πήρε την θέση της στο βροχερό αλλά τελικά ρομαντικό τοπίο περιμένοντας την έναρξη του show που έγινε υπό τις γνώριμες νότες του Bolero του Ραβέλ, και συνεχίστηκε με Μότσαρτ, Frank Sinatra και Fine Young Canibals.
Μια ολόκληρη εποχή ζωντάνεψε μπροστά στα μάτια των καλεσμένων. Το glamour των χοροεσπερίδων και των dinner parties σε κήπους και ballrooms.Το θρόισμα από ταφτά, μεταξωτά φλοράλ, φίνες δαντέλες και πολύτιμα μπροκάρ. Όλα έμπλεκαν αρμονικά σε μια αναζωογονητική εκδοχή ρομαντικής κομψότητας. To show άνοιξε η Φωτεινή Δάρρα, δίνοντας μια εντυπωσιακή αγκαλιά από τριαντάφυλλα στην βαρώνη. Η συλλογή ήταν χωρισμένη σε τέσσερα μέρη. Τα 12 πρώτα κομμάτια με κυρίαρχο χαρακτηριστικό τις νεανικές full skirts, τα ρομαντικά πουαντιγιέ και ασπρόμαυρα καρό, τα γάντια ως πάνω από τον αγκώνα και τα ρετρό στράπλες, έφεραν τον τίτλο A true English better yet Scottish rose, γιατί αν και αγαπημένο Αγγλικό ρόδο, η Φιόνα έχει σκοτσέζικο αίμα.
Η επόμενη σειρά, Posing as Fiona Francis Elaine Campell Walter, γίνεται εμφανώς πιο “ενήλικη”. Είναι τα χρυσά χρόνια του μόντελινγκ της Φιόνα, αλλά και η χρυσή εποχή του κοκτέιλ φορέματος, η δεκαετία του ‘50. Ο Βασίλης Ζούλιας την απεικόνισε με αριστουργηματικά μαύρα φορέματα, κλος αλλά και σε γραμμή που στενεύει, μάξι αλλά και στο διαχρονικό μάκρος στο γόνατο, τα περισσότερα με ανοιχτή πλάτη, ένα κόψιμο που ο Έλληνας σχεδιαστής έχει πλέον τελειοποιήσει, αποθεώνοντας τον chic αισθησιασμό.
Η βραδινή διάθεση ενισχύθηκε με τα μοντέλα της σειράς Fiona’s cocktail hour, όπου είδαμε πιο πλούσια μπροκάρ, πινελιές κόκκινου, αριστοκρατικό μπλε, μαύρες σατέν ζώνες πάνω σε λευκά φορέματα, ενώ στα τελευταία 15 κομμάτια με τίτλο Crowned Baroness Fiona Fon Thyssen Bornemisza de Κaszon, για την jet set περίοδο της ζωής της, προστίθενται λευκές δαντέλες, τιάρες, κοσμοπολίτικες μποέμ αναφορές.
To show κλείνει η Βίκυ Καγιά που περπατά εν μέσω χειροκροτημάτων με μια μακριά γαλάζια εμπριμέ τουαλέτα. Τον καρπό της στολίζει ένα υπέρκομψο IWC Portofino, που ήταν και ο χορηγός της επίδειξης μόδας. Τα κοσμήματα του Perices Kondylatos στάθηκαν στο επίπεδο ενός οίκου υψηλής ραπτικής, δίνοντας συγχρόνως την απαραίτητη τόλμη στα looks, που απογείωσε την συλλογή.
Με έμπνευση τις παλιές φωτογραφίες της Φιόνα όπου φορά κοσμήματα με βικτοριανές και εδουαρδιανές αναφορές ο νεαρός δημιουργός έδωσε έμφαση στις γενναίες σειρές από πέρλες και τις bold συνθέσεις με τις πεταλούδες αλλά εκείνο που έμεινε στην μνήμη όλων ήταν η χρήση των φτερών, στοιχείο που συνδέει το αυτοκρατορικό παρελθόν της Μεγάλης Βρετανίας με την avant garde σκηνή μόδας του σύγχρονου Λονδίνου και designers σαν τον Αλεξάντερ Μακ Κουίν. Οι singature γόβες Vassilis Zoulias Old Athens στολίστηκαν με τα χειροποίητα αξεσουάρ της Apollonia B με ημιπολίτιμους λίθους και έγιναν μικρά έργα τέχνης στα πόδια των μοντέλων που παρά το βρεγμένο μαρμάρινο δάπεδο περπάτησαν με χάρη όλη την απόσταση κρατώντας στο φινάλε χάρτινες μάσκες με το πρόσωπο της Φιόνα, και δίνοντας έτσι μια διασκεδαστική νότα μασκαράτας στο βροχερό απόγευμα.
“Θα ήθελα να εκφράσω την πιο βαθιά μου ευγνωμοσύνη στη φίλη μου Φιόνα για αυτή την έκρηξη έμπνευσης που μας συνεπήρε όλους. Ο ματαιόδοξος και ωστόσο ανεξάντλητα συναρπαστικός κόσμος της μόδας θα προχωράει πάντα μπροστά κοιτάζοντας πίσω”, σημείωσε ο Βασίλης Ζούλιας στην κάρτα που συνόδευε το show. Δεν θα μπορούσε να μας αφήσει με καλύτερη υπόσχεση…
Follow me…
Συγχαρητήρια Βασίλη! xxx
Φωτογραφίες: Studio Panoulis