ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ

Τέχνη Art Patmos: Δύο μονόλογοι της Christine Brückner σε σκηνοθεσία Barbara Hoffmann & Τill Sterzenbach

Η Τέχνη Art Patmos παρουσιάζει από το Σάββατο 19 Μαρτίου στο Δώμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου σε παράλληλες παραστάσεις, δύο μονολόγους, της Christine Brückner, «ΕΙΣΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΣ ΤΩΡΑ, ΝΕΚΡΕ ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ;» και «ΕΑΝ ΕΙΧΕΣ ΜΙΛΗΣΕΙ ΔΥΣΔΑΙΜΟΝΑ!» σε σκηνοθεσία Barbara Hoffmann και Till Sterzenbach, με την Ευαγγελία Βαλσαμά.
Ηρωίδες η Κλυταιμνήστρα και η Δυσδαιμόνα αντίστοιχα, δύο διαμετρικά αντίθετες προσωπικότητες, με διαμετρικά αντίθετες συμπεριφορές, η μία γεμάτη αγανάκτηση, μίσος βιώνει τη λύτρωση και  μέσα από το φόνο και εξαγνίζεται απ’ αυτόν.
Η Δυσδαιμόνα ξετυλίγει το κουβάρι των αποκαλύψεων μέσα από την αγνότητα, την τρυφερότητα, την αγάπη της στον Οθέλλο, και  κάτω από το ισχυρό ένστικτο της επιβίωσης, η λύση δίνεται μέσα από την ολοκληρωτική παράδοση τους στον έρωτα και σαν πράξη.
Kαι οι δύο μεταφέρουν ισχυρά μέσα από το λόγο τους πανανθρώπινα  μηνύματα Αγάπης,  Σεβασμού, Ελευθερίας, Ειρήνης.

«ΕΙΣΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΣ ΤΩΡΑ, ΝΕΚΡΕ ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ;»
της Christine Brückner

Από το Σάββατο 19 Μαρτίου μέχρι την Κυριακή 3 Απριλίου
Από Τετάρτη έως Κυριακή για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων

klit1

Ο μονόλογος της Κλυταιμνήστρας «Είσαι ευτυχισμένος τώρα, νεκρέ Αγαμέμνων;» (Ο ανέκδοτος λόγος της Κλυταιμνήστρας μπροστά από το νεκροκρέβατο του Βασιλιά των Μυκηνών), έργο της Christine Brückner.

Η Κλυταιμνήστρα μόλις έχει πνίξει στο λουτρό τον σύζυγό της και βασιλιά των Μυκηνών Αγαμέμνονα, ο οποίος είχε σκοτώσει τον πρώτο της άνδρα, το πρώτο της παιδί και θυσίασε την κόρη τους Ιφιγένεια στους θεούς, με «αντάλλαγμα» τον ούριο άνεμο για την εκστρατεία των καραβιών του προς την Τροία. Αυτή η δολοφονία είναι για τη Κλυταιμνήστρα  μια πράξη απελευθέρωσης και χειραφέτησης ενώ συνειδητοποιεί ​και τον δικό της επικείμενο  θάνατο ακολουθώντας την κατάρα που καταδιώκει το γένος των Ατρειδών: «Στους Ατρείδες υπάρχει μόνο, να σκοτώσεις ή να σκοτωθείς.»

klit2

«Ο μονόλογος της Κλυταιμνήστρας είναι ένας αντι-επιτάφιος : ένα χειμαρρώδες κατηγορητήριο ενάντια σ’ έναν άντρα σκληρό, φιλοπόλεμο και τυφλό μπροστά στις απολαύσεις της φύσης και της ειρηνικής ζωής. Η Κλυταιμνήστρα της Γερμανίδας συγγραφέως είναι μια πολύπαθη γυναίκα η οποία έχει γευτεί την αδικία, την ταπείνωση, την καταπίεση και την βία που της έχει «προσφέρει» ο μισαλλόδοξος αρσενικός δυνάστης. Επίσης είναι μία γυναίκα που δεν καταδέχεται να αποδώσει στους Θεούς τις πράξεις των ανθρώπων. Τέλος, είναι μία γυναίκα που, συνοψίζοντας τις δυστυχισμένες στιγμές της πλάι σ’ έναν άντρα-θύτη, δεν μπορεί παρά να νοιώθει πικρία, οργή και μίσος, έστω και αν αυτός είναι πια νεκρός. Ωστόσο η εκδίκηση της Κλυταιμνήστρας σηματοδοτεί αναπόφευκτα και το δικό της τέλος, αφού μετά το μίσος της, δεν κερδίζει τίποτα άλλο από μία ισότιμη θέση στο πλευρό του νεκρού Αγαμέμνονα.»
Χαρά Μπακονικόλα
Ομότιμη Καθηγήτρια
Τμήματος Θεατρικών Σπουδών, Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Barbara Hoffmann, Till Sterzenbach
Μετάφραση: Έφη Funck
Σκηνογράφος: Χρυσηϊς Stroghoff
Κοστούμια: Francoise Dangon
Επιμέλεια Ήχου: Μηνάς Εμμανουήλ
Φωτογραφία: Σάββας Σπυρίδωνος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαρία Καλαμαρά
Τεχνική Υποστήριξη: Claudia Loeblein

ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Ευαγγελία Βαλσαμά

«ΕΑΝ ΕΙΧΕΣ ΜΙΛΗΣΕΙ ΔΥΣΔΑΙΜΟΝΑ!»
της Christine Brückner

Από το Σάββατο 19 Μαρτίου μέχρι την Κυριακή 3 Απριλίου
Κάθε Σάββατο και Κυριακή για 6 μόνο παραστάσεις

DYSDAIMONA - PHOTO_1

Η Δυσδαιμόνα, κόρη του Βενετού  Γερουσιαστή Βrabantino, παντρεύεται τον Μαυριτανό της Βενετίας τον Οθέλλο, ο οποίος την παίρνει μαζί του στην Κύπρο, όπου διοικεί αυτούς που πολεμούν τους Τούρκους στην υπηρεσία της Γαληνοτάτης.
Μέσα από μια διαβολική ίντριγκα ο υπασπιστής του Οθέλλο, ο Ιάγος καταφέρνει να κεντρίσει τη ζήλεια του Οθέλλου σε τέτοιο βαθμό, ώστε να φτάσει στο σημείο να πνίξει την αγαπημένη του Δυσδαιμόνα στο κρεβάτι.
Κάπως έτσι είναι η ιστορία που μας διηγείται το Σαιξπηρικό δράμα…
Η  Christine Bruckner εμπνεύστηκε μία εντελώς διαφορετική κατάληξη κατά την οποία η Δυσδαιμόνα πολεμά να επιβιώσει χρησιμοποιώντας όλα τα γυναικεία της μέσα.
Παρεμβαίνει στο κλασικό έργο του Σαίξπηρ «Oθέλλος» και λίγο πριν την πράξη στραγγαλισμού η Δυσδαιμόνα ζητά από τον Οθέλλο να της δοθούν 15 λεπτά ζωής, μιας και η ίδια για χάρη του εγκατέλειψε την Βενετιά, τις φιλενάδες της, τον ίδιο της τον πατέρα.
Αφού της δοθήκαν τα 15 λεπτά ξετυλίγει έξυπνα, αλλά με πολύ αγάπη και σεβασμό τη πολυδιάστατη φύση της γυναικείας ύπαρξης. Εκφράζει παράπονο για το άδικο, γίνεται αυστηρή, τον συμβουλεύει και μέσα από ένα συνειρμό σκέψεων αντιλαμβάνεται την σκευωρία του Ιάγου.

dys1
Η δύναμη της αλήθειας, το αίσθημα του άδικου και η ανάγκη επιβίωσης την οδηγούν στην έκφραση της γυναικείας, ερωτικής της φύσης, όπου η λύση δίνεται μέσα από την απόλυτη ερωτική τους ένωση.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Barbara Hoffmann, Till Sterzenbach
Μετάφραση: Έφη Funck, Μαρία Παπακωνσταντίνου
Σκηνογράφος-Ενδυματολόγος: Μαρία Καλαμαρά
Κατασκευή κοστουμιών: Αναστασία Τσοπανόγλου
Μουσική: Σπύρος Παπαναστασίου
Φωτογραφία: Thierry Boulley

ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Ευαγγελία Βαλσαμά

Αντισθένους 7 & Θαρύπου, 11743, Αθήνα
Τ: 2109212900 / F: 2109212901
E: info@nkt.gr / www.nkt.gr /

Κρατήσεις θέσεων (περιορισμένος αριθμός) : 210-9212900
ΤΕΧΝΗ – ART – PΑΤΜΟΣ
Δ/νση: ΤΚ 85500, Χώρα-Πάτμος
Τηλ. : 2247031097/6977929792 & 6944108003
Email: b.hoffmann@otenet.gr & evavals@yahoo.gr
Ιστοσελίδα : www.technipatmos.com

It’s good to know:

Christine Brückner – Συγγραφέας

Η Christine Brückner, γεννημένη το 1921, ήταν μια από τις πιο πετυχημένες συγγραφείς στη Γερμανία με χιλιάδες αντίγραφα των βιβλίων της να έχουν πουληθεί ανά τον κόσμο. Σπούδασε οικονομικά, φιλολογία, ιστορία τέχνης και ψυχολογία και ασχολήθηκε κυρίως με τη συγγραφή μυθιστορημάτων, διηγημάτων και θεατρικών έργων, τα οποία έχουν λάβει διεθνή βραβεία. Κάποια από τα θέματα που ανέλυσε ήταν ο έρωτας, ο γάμος, οι διαπροσωπικές σχέσεις και οι αγωνίες των ανθρώπων,   ιδωμένα κυρίως από τη θέση της γυναίκας, με μια δόση χιούμορ,  που αντικατοπτρίζει άλλωστε την προτεσταντική κοσμοθεωρία της συγγραφέα

Barbara Hoffmann – Σκηνοθέτης

Η Barbara Hoffmann σπούδασε στην περίφημη σχολή υποκριτικής του Μονάχου Otto-Falckenberg Schule. Eρμήνευσε πολλούς και διαφορετικούς ρόλους στη Γερμανία. Οι πιο σημαντικοί ρόλοι ήταν: Vertu, «Οι Νέγροι» του Ζαν Ζενέ, στο Κρατικό Θέατρο του Ντάρμσταντ , Γερμανία και στο Διεθνές Φεστιβάλ, Ζυρίχη, 1966 – Κλεοπάτρα , ” Καίσαρ και Κλεοπάτρα ” του G.B. Shaw στο Θέατρο της Πόλης Μπίλεφελτ Corrie, “Ξυπόλυτοι στο πάρκο” του Νήλ Σάιμον – Ala, “Tango” του Mrozeck – Βέρα και Ελένης, “La Colombe” και “Aux Abysses” της Djuna Barnes στο Centre Pompidou και το Théâtre Montparnasse, Παρίσι – Λάουρα, ” Les Gouttes ” του Regis Jauffret, θέατρο Lucernaire και θέατρο Montparnasse. Παράλληλα, σπούδασε υποκριτική στην σχολή της Tania Balachova στο Παρίσι και έγινε μέλος του Actor Studio του Ανδρέα Βουτσινά. Το 1972 , ίδρυσε την εταιρεία θεάτρου «Compagnie de l’ Araignee» και παράλληλα οργάνωνε ευρωπαϊκά θεατρικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς υπό την αιγίδα της Ακαδημίας των Βερσαλλιών, Créteil και Sοrbonne. Στη συνέχεια ίδρυσε την «Compagnie Barbara Hoffmann», με στόχο να κάνει γνωστούς τους μέχρι τότε άγνωστους θεατρικούς συγγραφείς. Το έργο της υποστηρίχτηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού, το Υπουργείο Παιδείας και από τον Δήμο του Παρισιού, το Departement Hautes – des Seine, την DRAC και ADAMI. Σκηνοθέτησε συνολικά 17 έργα στη Γαλλία, στα οποία έπαιζε και η ίδια. Από το 1992 εγκαταστάθηκε στη Πάτμο και από το 1994 σκηνοθετεί μία με δύο θεατρικές παραστάσεις κάθε χρόνο. Μεταξύ των σημαντικότερων παραγωγών της στην Ελλάδα ήταν το «Όραμα της Πάτμου», αποσπάσματα από το Βιβλίο της Αποκάλυψης του Αγ. Ιωάννη.  Η παράσταση  πραγματοποιήθηκε στο νησί της Πάτμου, στα πλαίσια των εορτασμών της επετείου των 1900 χρόνων του βιβλίου της Αποκάλυψης του Αγ. Ιωάννη, και παίχτηκε το 1995 και το 1997 στον βράχο της Καλλικατσού, στον όρμο του Γροίκου.  Το 2011 και 2012 επαναλήφθηκε η παράσταση του έργου της «Αποκάλυψης» στο αμφιθέατρο που βρίσκεται δίπλα από το σπήλαιο της Αποκάλυψης στην Πάτμο, σε νέα διασκευή εμπλουτισμένη με σύγχρονα οπτικοακουστικά εφέ, όπου γνώρισε διεθνή επιτυχία. Από το 1994 έως σήμερα έχει σκηνοθετήσει στην Ελλάδα 20 έργα και από το 2005 συνεργάζεται με τον Till Sterzenbach. Η προσωπική συνάντηση της με τον Peter Brook και J.L. Barrault άσκησε σημαντική επιρροή στην μετέπειτα θεατρική της καριέρα.

Till Sterzenbach – Σκηνοθέτης

O Till Sterzenbach γιός του διάσημου ηθοποιού του θεάτρου και του κινηματογράφου Benno Sterzenbach και της Kaethe Dietrich τραγουδίστριας της όπερας, συνέχισε την καλλιτεχνική πορεία της οικογένειας του φοιτώντας στη περίφημη θεατρική σχολή του Μονάχου Otto Falckenberg Schule. Από  το  1962  ως  το  2005  έπαιξε  σε μεγάλες θεατρικές σκηνές στη Γερμανία, ερμηνεύοντας σημαντικούς ρόλους του θεατρικού ρεπερτορίου όπως: Κρέων (“Αντιγόνη” Σοφοκλή) – Αγαμέμνονας (“Ιφιγένεια στο Αυλίδι”, Ευριπίδης ) 2003 στην Πάτμο, συμπαραγωγή με το Κρατικό Θέατρο Darmstadt, Γερμανία – Faust-Mephisto-Faust (“Faust I”, Goethe) – Adolf Eichmann (“Brother Eichmann”, Heinar Kipphardt, Θέατρο Schauspielhaus, Νυρεμβέργη) – Woyzeck (Georg Buechner) – Shylock (“Ο έμπορος της Βενετίας”, Shakespeare) – Onkel (“Kannibalen”, George Tabori, 1990, στο «German Theater Goettingen» και στο Θέατρο Καλλιτεχνών της Μόσχας ΜΧΑΤ) – παράσταση «Michael Kohlhaas» έργο του James Saunders, 1971, διεύθυνση George Tabori, παραγωγή του Θεάτρου της πόλης της Βόννης, για το Διεθνές Θέατρο BITEF στο Βελιγράδι.

Το 1983, στη Νυρεμβέργη χαρακτηρίστηκε ως ηθοποιός της χρονιάς. Έχει εμφανιστεί σε τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές παραγωγές. Ο τελευταίος του μεγάλος ρόλος στο θέατρο ήταν στο έργο του Πασκάλ Βρεμπώ, Crime Magistral, στο Κρατικό θέατρο της Γερμανίας Staatstheater Darmstadt, σε σκηνοθεσία Barbara Hoffmann. Από το 2005 και μετά έχει εγκατασταθεί στην Πάτμο και συνεργάζεται με την Barbara Hoffmann σαν ηθοποιός και σκηνοθέτης. 

Ευαγγελία Βαλσαμά – Ηθοποιός

 Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Eισήχθη  στην Ανωτάτη Βιομηχανική Σχολή Θεσσαλονίκης αλλά η  αγάπη της  για την υποκριτική  τέχνη την οδήγησε στο Θέατρο Τέχνης του Κάρολου Κούν. Καθώς σπουδάζει, ταυτόχρονα ξεκινά την θεατρική και τηλεοπτική καριέρα της με διαφόρους πρωταγωνιστικούς ρόλους.( H Πόλη, Μυρτώ, Βαμμένα κόκκινα μαλλιά,κά).

Δραστηριοποιείται επίσης στο χώρο της γλυπτικής και  με την ιδιότητα του εικαστικού καλλιτέχνη έχει λάβει μέρος σε Διεθνείς και Πανελλήνιες εκθέσεις γλυπτικής.

Η προϋπηρεσία  και η εμπειρία της στην υποκριτική τέχνη της έδωσε τη δυνατότητα να διδάξει προσωπικά και να σχεδιάσει το περιεχόμενο καθώς και το στήσιμο θεατρικών ομάδων εφήβων.


error: Content is protected !!