ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ

Success Story: Από την ανακάλυψη του ταλέντου της Έλλης Λυραράκη από το Fay’s Control έως το Paris Fashion Week!

Ξεφυλλίζω τις φωτογραφίες από την couture συλλογή με τα πανέμορφα mules της Έλλης Λυραράκη, που παρουσίασε πρόσφατα στο Paris Fashion Week και χαμογελώ. Δεν έχει περάσει πολύς καιρός όπου ξεφύλλιζα κάποιες άλλες δημιουργίες -τα χειροποίητα σανδάλια και flats- μίας Ελληνίδας σχεδιάστριας από την Κρήτη, η οποία ήθελε να λάβει μέρος στο The Pop Up Project και διαβάζοντας την ιστορία της μέσα από ένα δειλό “βιογραφικό” που μου έστειλε, ανακάλυψα καταρχήν το μεγαλείο της θέλησης της και στη συνέχεια την δύναμη του ταλέντου της. Ήταν κάτι παραπάνω από σαφές πως η Έλλη Λυραράκη είναι από τα κορίτσια που δεν το βάζουν κάτω, που δεν κρύβονται πίσω από άλλοθι και από δικαιολογίες, από τα κορίτσια που παίρνουν την ζωή στα χέρια τους και πραγματοποιούν κάθε επιθυμία, που κλείνουν το μάτι στις δυσκολίες που έφερε στην ζωή μας η οικονομική κρίση και τις κάνουν success story.
Και ναι, η αλήθεια είναι πως μέσα στα πολλά χαμόγελα που έχω για τις φωτογραφίες της Έλλης Λυραράκη, κρατάω και ένα για εμένα, που μέσα από αυτό εδώ το Μέσο, μου δίνεται κάποιες φορές η ευκαιρία να αναδείξω τέτοιους ανθρώπους, να ξεχωρίσω την θέληση τους, να δώσω ώθηση στα όνειρα τους και δύναμη στους στόχους τους.

Δεν είναι πολλές αυτές οι φορές. Μα γιαυτό είναι ακόμη πιο μαγικές.

Δεν πρόλαβε να τελειώσει το show της στην Εβδομάδα Υψηλής Ραπτικής της Γαλλικής πρωτεύουσας και οι δημοσιογράφοι των ελιτίστικων Harper”s Bazaar, L’ Officiel και Impression βρήκαν στα mules της Έλλη Λυραράκη, το next big thing της μόδας.
Λίγους μήνες νωρίτερα, το ίδιο είχε κάνει το Fay’s Control και το The Pop Up Project.

“Ποτέ δεν φανταζόμουν ότι θα είχα το δικό μου εργαστήριο και θα μπορούσα να σχεδιάζω και να φτιάχνω πράγματα που θα άρεσαν σε εμένα και θα είχαν τόση απήχηση σε ανθρώπους από όλο τον κόσμο. Πριν από 8 χρόνια, όταν μετακόμισε η οικογένεια μας στα Χανιά, νόμιζα ότι όλα τελείωσαν, τουλάχιστον όλα όσα αφορούσαν την επαγγελματική μου καριέρα, αφού εγκατέλειψα την αγαπημένη μου δουλειά μου στην οικογενειακή επιχείρηση της Αθήνας. Αποδείχθηκε όμως ότι όλα ξεκίνησαν εδώ!! Ανακάλυψα με τη βοήθεια και την υποστήριξη του συζύγου μου ότι όλοι οι άνθρωποι έχουμε κρυμμένες δυνατότητες και ότι ακόμη και σε περίοδο οικονομικής κρίσης, η ελληνική δημιουργικότητα μπορεί να τα καταφέρει!”, συστηνόταν μόλις τον περασμένο Νοέμβριο στο κοινό του Fay’s Control με αφορμή το The Pop Up Project “Great Things Happen Twice”. Μόλις ένα Pop Up Project αργότερα ρωτάω την Έλλη αν μου επιτρέπει να της δώσω μία συμβουλή. Την θέλει πολύ.

“Επικεντρώσου σε ένα στιλ. Φτιάξε υπέροχα mules για το επόμενο Pop Up Project. Mules από κομψό δέρμα, από φίνο μετάξι, από υπέροχο Σουά Σοβάζ και Σαντούκ, από αριστοκρατικό βελούδο, mules με χρώμα, με άποψη, mules που θα γίνουν ο απόλυτος καμβάς ώστε να δημιουργήσει η κάθε μία το δικό της personalized ζευγάρι”.

Και η Έλλη το κάνει. Και οι επισκέπτες του The Pop Up Project κάνουν την συλλογή Sold Out! Ένα The Pop Up Project μετά, η Άντα Ηλιοπούλου επισκέπτεται το corner της Έλλης, και της προτείνει να γίνει διάσημη σε μία νύχτα, με την couture σειρά υποδημάτων της Alagonia , να περπατήσει στην Παρισινή Εβδομάδα Μόδας και όλα τα περιοδικά να την δουν ως το επόμενο trend παρουσιάζοντας την συλλογή της που είναι εμπνευσμένη από τις τοιχογραφίες της Κνωσού.
Και η Έλλη το κάνει. Αυτή, είναι η ιστορία της. Και εγώ προσωπικά, είμαι πολύ υπερήφανη για αυτή.

Η Ορσαλία Παρθένη,η Έλλη Λυραράκη και η Άντα Ηλιοπούλου στο Παρίσι, για την Εβδομάδα Μόδας που διαδραμματίστηκε πρόσφατα στην Γαλλική πρωτεύουσα

Μεγάλωσε παίζοντας με τα υφάσματα της μητέρας της στο γνωστό υφασματάδικο της οικογένειας και τρέχοντας στα αμπέλια των διάσημων οινοπαραγωγών θείων της στην Κρήτη με τα βραβευμένα ανά τον πλανήτη κρασιά. Η Έλλη Λυραράκη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα αλλά η καταγωγή της είναι από ένα μικρό χωριό του Ηρακλείου Κρήτης, το Αλάγνι.  “Αλαγονία το όνομά του στα παλιά χρόνια”, μας λέει η Έλλη. “Οι ελληνικοί μύθοι ως γνωστόν γεννήθηκαν στο ηλιόλουστο νησί της Κρήτης. Ο Δίας, με τη μορφή ενός ταύρου απήγαγε την Ευρώπη και την έφερε στην Κρήτη. Η ένωσή τους γέννησε την Αλαγονία. Η Αλαγονία είναι η γενέτειρα, η καταγωγή της, ο τόπος μου. Η αρπαγή της Ευρώπης μπορεί να είναι για κάποιους μια εικόνα ενός αναγεννησιακού πίνακα αλλά για μένα η λέξη Ευρώπη σημαίνει αυτή που έχει μεγάλα μάτια, ευρεία οπή!”


Έτσι με την ευρυγώνια ματιά της σχεδιάστριας από την Αλαγονία, πήρε το όνομα της η συλλογή χειροποίητων αριθμημένων υποδημάτων που η σχεδιάστρια παρουσίασε την φετινή σεζόν στην εβδομάδα μόδας Παρισιού.
«Σπούδασα μουσική και διακόσμηση εσωτερικών χώρων για τις ανάγκες της οικογενειακής επιχείρησης, την οποία και ανέλαβα και πριν 8 χρόνια μετακόμισα με την οικογένειά μου στα Χανιά της Κρήτης.», λέει η Έλλη Λυραράκη. «Με τον σύζυγο μου Νότη που γνώριζε την παλαιά τέχνη της σανδαλοποιίας ξεκινήσαμε ένα μικρό εργαστήριο κατασκευής χειροποίητων δερμάτινων σανδαλιών. Σχεδιάζουμε και κατασκευάζουμε δερμάτινα χειροποίητα σανδάλια, πλατφόρμες, μπαλαρίνες ,τσάντες, σκουλαρίκια, βραχιόλια και κολιέ.»


Πολύ σύντομα αγάπησαν βαθιά αυτή την δουλειά σιγά-σιγά κατάφεραν να μεγαλώσουν τα όνειρα τους και τις δημιουργικές τους εκφάνσεις. Πλέον διαθέτουν τις prêt à porter συλλογές τους σε πολλά καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Φέτος το καλοκαίρι η Έλλη Λυραράκη παρουσίασε στην Εβδομάδα Μόδας Παρισιού την couture σειρά Αλαγονία που περιλαμβάνει 15 ζευγάρια, αριθμημένων χειροποίητων υποδημάτων και τα σχέδια είναι εμπνευσμένα από τον παλαιότερο πολιτισμό της Ευρώπης ,τον μινωικό και κυρίως από τις περίφημες τοιχογραφίες της Κνωσού και αμέσως τα μεγαλύτερα media του πλανήτη εκτίμησαν θετικά την δουλειά της, το Impression, το Harper’s Bazaar ,το L’officiel, το Elle και πολλά ακόμη.


«Η συλλογή περιλαμβάνει μια σειρά από 15 συλλεκτικά και αριθμημένα παπούτσια, όλα φτιαγμένα εξολοκλήρου στο χέρι», λέει η Ελλη και διευκρινίζει «Είναι ζωγραφισμένα στο χέρι και κεντημένα με τον παραδοσιακό τρόπο που ράβονται οι γυναικείες κρητικές στολές, με την τεχνική του 16ου αιώνα, της αδιάκοπης κλωστής-η κλωστή καθώς γίνεται το κέντημα δεν κόβεται, από εκεί που ξεκινά η κλωστή εκεί τελειώνει, όπως ο μίτος της Αριάδνης. Πέντε από αυτά τα υποδήματα είναι ζωγραφισμένα με την παλαιά τεχνική του μπατίκ, ζωγραφική πάνω σε μετάξι, η οποία πρώτη φορά παγκόσμια εφαρμόζεται πάνω σε παπούτσια. Και τρία από αυτά φέρουν αληθινά χρυσά κοσμήματα με ρουμπίνια και λάπις λάζουλι, μια ημιπολύτιμη πέτρα που χρησιμοποιούσαν και οι Μινωίτες για να διακοσμούν και τα δικά τους κοσμήματα. Η συλλογή αυτή, θα έλεγα, ότι είναι ένας φόρος τιμής στον πρώτο ευρωπαϊκό πολιτισμό, ο οποίος όπως αποτυπώνεται στις τοιχογραφίες… είχε μόδα».


“Προχώρησα στην δημιουργία αυτής την σειράς με την παρότρυνση της νυν manager μου, κυρίας Άντας Ηλιοπούλου, η οποία με ανακάλυψε στο Fay’s Control της Φαίης Μπέη και στο The Pop up Project που οργάνωνει η Φαίη με την Ιλεάνα Ισμυρίδη, όταν είδε κάποιες δερμάτινες μανσέτες που ως τότε κανείς δεν είχε δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για αυτές. Μου είπε «Εσύ θα κάνεις μεγάλη καριέρα στο εξωτερικό», αλλά εγώ γέλασα. Δεν την πίστεψα…”

“Γνωριστήκαμε πιο πολύ και επέμεινε να κάνω αυτή την σειρά. Πίστευε πολύ σε μένα. Και όταν σε πιστεύει ένας άνθρωπος που δουλεύει τόσα χρόνια με τον Jitrois, την Chantal Thomass, τον Miyake και άλλους θρύλους στο τέλος πρέπει να ακούσεις. Είδε πολύ μεγάλες δυνατότητες σε μένα και με τις οδηγίες της πετύχαμε το αποτέλεσμα πολύ γρήγορα. Κάπως έτσι η μελέτη για την collection έγινε σε συνεργασία με την εξαιρετική αρχαιολόγο Ιωάννα Καλυψώ Γλύπτη, τεχνίτες που εντρύφησαν σε τεχνικές του 16ου αιώνα που ακολουθούν τον παραδοσιακό τρόπο κεντήματος στο χέρι, αργυροχρυσοχόους που δημιούργησαν τα κοσμήματα με πολύτιμες και ημιπολύτιμες πέτρες που φέρουν επάνω τους τα παπούτσια καθώς και τις σειρές κοσμημάτων που τα συνοδεύουν.
Ένα από αυτά είναι η χρυσή Μέλισσα που φιλοξενείται στο Βρετανικό Μουσείο και τα μάτια της είναι από ρουμπίνια στα υποδήματα, στα σκουλαρίκια είναι μαύρα μπριγιάν και στο κολιέ σμαράγδια. Ο ταύρος είναι χρυσές με λάπις λάζουλι, την πέτρα που χρησιμοποιούσαν οι Μινωίτες!
Η συλλογή ολοκληρώνεται με μεταξένια μαντήλια ζωγραφισμένα στο χέρι με την τεχνική μπατίκ.
Τα παπούτσια συνοδεύονται από χειροποίητο μεταξωτό πουγκί εμπνευσμένο από το κρητικό βουργάλι ή σακούλι, πάνω στο οποίο με αδιάκοπη κλωστή κεντήθηκε το σήμα της Αλαγονίας, το λουλουδάκι που βρίσκεται στις τοιχογραφίες της Κνωσού.
Όλα αυτά γίνονται κατόπιν request”.

«Περπατήστε μαζί μου γιατί κι εγώ έκανα πολύ δρόμο για να φτάσω σε εσάς! »,λέει η Έλλη. «Κάθε βήμα μου, όπως κάθε παπούτσι ήταν για εμένα ένα ταξίδι εσωτερικό, μια αναζήτηση. Χαίρομαι πολύ που συναντιόμαστε μετά από αυτό το ταξίδι. Αυτό που με έφερε σε εσάς είναι η αγάπη. Η αγάπη να εκφραστώ. Η αγάπη να αποτυπώσω την ομορφιά του πολιτισμού μου. Ενός πολιτισμού που λάτρεψε την γυναίκα. Όλος ο κόσμος μου στα πόδια σας.»

Τα ρούχα που συνόδευαν την συλλογή ήταν του διάσημου ελληνικού Οίκου Parthenis, από την χειμερινή couture à porter σειρά της Ορσαλίας Παρθένη. Οι επιλογές από τη νέα χειμερινή συλλογή Parthenis αποτέλεσαν τον ιδανικό συνδυασμό για τις δημιουργίες της Έλλης προσθέτοντας στην εξίσωση τολμηρά ντραπαρίσματα, stretchy leather touches και μεταλλικές υφές αναμιγνύοντας κλασσικές me σύγχρονες αναφορές. Η γοητευτική ρευστότητα της συλλογής ισορροπεί ανάμεσα σε casual-chic και statement κομμάτια δημιουργώντας μια μυστηριώδη digital-age αισθητική με ένα retro-modern ύφος.

Συγχαρητήρια Έλλη! Όλα τα χαμόγελα μου είναι για εσένα! 

error: Content is protected !!