ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ

«Πώς κληρονομείται το θάρρος;»: H Διάλεξη του μεγάλου φιλόσοφου της εποχής μας, Georges Didi-Huberman στο Μέγαρο Μουσικής!

Ένας σημαντικός φιλόσοφος της εποχής μας, ο Georges Didi-Huberman, επέστρεψε στο Megaron Plus περίπου δύο χρόνια μετά την τελευταία του διάλεξη στην Αθήνα, τον Δεκέμβριο του 2014, για να παρουσιάσει την Τρίτη που μας πέρασε, την ομιλία με τίτλο «Πώς κληρονομείται το θάρρος;».

Η εκδήλωση εντάσσεται στον Κύκλο «Θεωρία στο Μέγαρο: φιλοσοφία , κριτική, ιστορία» που πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Birkbeck Institute for the Humanities του Λονδίνου υπό την επιμέλεια του Κώστα Δουζίνα, Διευθυντή του Ινστιτούτου Μπέρκμπεκ, ενώ προλόγισε ο Δημήτρης Παπανικολάου, καθηγητής Νεοελληνικών Σπoυδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.

«Πώς κληρονομείται το θάρρος;»

Στη διάλεξή του, ο Georges Didi-Huberman εστιάζει το ενδιαφέρον του στην εξέγερση του Γκέτο της Βαρσοβίας (1943) και στην αξιοποίηση της πολιτικής παρακαταθήκης αυτού του κομβικού ιστορικού γεγονότος από μεταγενέστερες ομάδες εξεγερμένων στο πλαίσιο της σύγκρουσης Ισραήλ-Παλαιστίνης. Βασικός σκοπός του ομιλητή είναι να παρουσιάσει στο κοινό τις σκέψεις του σχετικά με την κληρονομιά που μπορεί να αφήσει στις επόμενες γενιές μια εξέγερση.

 

Διάλεξη του Georges Didi-Huberman. Σε συνεργασία με το Birkbeck Institute for the Humanities. Κύκλος: Θεωρία στο Μέγαρο: φιλοσοφία, κριτική, ιστορία. Επιμέλεια κύκλου: Κώστας Δουζίνας, Βουλευτής Α΄ Πειραιά, Διευθυντής του Birkbeck Institute for the Humanities. «Πώς κληρονομείται το θάρρος;». Ομιλητής: Georges Didi-Huberman, Καθηγητής στη Σχολή Ανωτάτων Σπουδών στις Κοινωνικές Επιστήμες (École des hautes études en sciences sociales), στο Παρίσι. Προλογίζει ο Δημήτρης Παπανικολάου, Καθηγητής Νεοελληνικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος, 28 Φεβρουαρίου 2017.

O φιλόσοφος και ιστορικός τέχνης, Georges Didi-Huberman διδάσκει στη Σχολή Ανωτάτων Σπουδών στις Κοινωνικές Επιστήμες [École des Hautes Études en Sciences Sociales] του Παρισιού. Έχει δημοσιεύσει περίπου τριάντα βιβλία για την ιστορία και τη θεωρία των εικόνων. Το επιστημονικό του πεδίο εκτείνεται χρονικά από την Αναγέννηση έως τη σύγχρονη τέχνη, με ιδιαίτερη έμφαση στα προβλήματα της εικονογραφίας του 19ου αιώνα καθώς και στην αξιοποίησή της από τα καλλιτεχνικά ρεύματα του 20ού αιώνα. Έχει διδάξει ως προσκεκλημένος καθηγητής, μεταξύ άλλων, στα Πανεπιστήμια Τζονς-Χόπκινς της Βαλτιμόρης, του Φράιμπουργκ, της Καλιφόρνιας (Μπέρκλεϋ), του Τορόντο, της Ιερουσαλήμ, της Βενετίας, της Βασιλείας, των Βρυξελλών καθώς και σε άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα στη Βρετανία, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιαπωνία και αλλού. Συμμετέχει επίσης ως μέλος σε καλλιτεχνικά και επιστημονικά συμβούλια πολιτιστικών φορέων διεθνούς κύρους (Κέντρο Georges Pompidou και Μουσείο του Ανθρώπου στο Παρίσι, Ινστιτούτο Τέχνης Courtauld στο Λονδίνο κ.ά.).

ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ

Είναι αποδέκτης πολλών διακρίσεων και βραβείων στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία, την Ιταλία, τις Ηνωμένες Πολιτείες και σε άλλες χώρες.

Στα πιο πρόσφατα έργα του συγκαταλέγονται: L’œil de l’histoire, 1 [Το μάτι της ιστορίας, 1 (4 τόμοι, Minuit, 2009-2012)]· L’Album de l’art à l’époque du « Musée imaginaire » [Το λεύκωμα τέχνης στην εποχή του «Φανταστικού μουσείου» (Hazan, 2013)]· Phalènes. Essais sur l’apparition, 2 [Νυχτοπεταλούδες. Δοκίμια για το φανέρωμα, 2 (Minuit, 2013)], Essayer voir [Να προσπαθείς να δεις] και Sentir le grisou [Να μυρίζεις την «αγκούσα»] (Minuit, 2014).

Έχει επιμεληθεί πολλές εκθέσεις, μεταξύ των οποίων: L’Empreinte [Το εκμαγείο] στο Κέντρο Georges Pompidou (Παρίσι, 1997), Fables du lieu [Μύθοι του τόπου] στο Fresnoy-Studio national des arts contemporains (Τουρκουάνγκ, 2001), Atlas [Άτλας] στο Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía (Μαδρίτη, 2010) και Histoires de fantômes pour grandes personnes [Ιστορίες φαντασμάτων για μεγάλες προσωπικότητες], μαζί με τον φωτογράφο Arno Gisinger, στο Fresnoy, το Ρίο ντε Τζανέιρο, τη Βηρυτό και το Palais de Tokyo (Παρίσι, 2014).

It’s good to know: Στους ομιλητές του κύκλου «Θεωρία στο Μέγαρο: φιλοσοφία, κριτική, ιστορία» περιλαμβάνονται ακόμη τρεις σημαίνοντες διανοητές: ο Ντέιβιντ Χάρβεϋ (20/3/2017), ο Στήβεν Φρος (24/4/2017) και ο Μποαβεντούρα ντε Σόουζα Σάντος (8/5/2017).

error: Content is protected !!