Εδώ και λίγες μέρες έργα του Απόστολου Χαντζαρά φιλοξενούνται στον ολοκαίνουργιο χώρο του 1stdibs στο Μανχάταν. Στεγάζεται στο 45.000 τετραγωνικών μέτρων τούβλινο κτίριο του 19ου αιώνα στην 11th Avenue- άλλοτε Τερματικός Σταθμός- και αποτελεί το μεγαλύτερο δημιουργικό hub στην πιο ζωντανή περιοχή της Νέας Υόρκης, όπως αναφέρουν στο άρθρο τους οι New York Times.
Σ’ αυτό το νέο χώρο οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με έργα πενήντα εκθετών, ένας εκ των οποίων και η γκαλερί Decorazon των ΜΚ Semos και Hugo Garcia Urrutia με την οποία πλέον ο γνωστός Έλληνας ζωγράφος διατηρεί σταθερή συνεργασία.
Η Νέα Υόρκη είναι μια από τις στάσεις του σπουδαίου Έλληνα καλλιτέχνη. Σε συνεργασία με την Decorazon Gallery, έργα του Απόστολου Χαντζαρά έχουν ταξιδέψει, επίσης, στο Λονδίνο, τη Στοκχόλμη, τη Σεούλ, τη Σιγκαπούρη, το Λος Άντζελες, αλλά και το Χονγκ Κονγκ. Όπως σημειώνει η MK Semos: «Το ακροατήριό του διαρκώς μεγαλώνει. Το κοινό εμπνέεται όταν βιώνει τα έργα του επειδή οι ιστορίες του έχουν καθολική απήχηση και η μαγεία της απεικόνισής του απλά αιχμαλωτίζει».
Η ποπ εκδοχή της ελληνικότητας
Η μουσειολόγος Αλεξάνδρα Τράντα αναφέρει: «Οι φιγούρες που κοσμούν το έργο του Απόστολου Χαντζαρά μας γνέφουν, σαν γνώριμες από παλιά. Μορφές τους έχουμε συναντήσει σε γνωστά έργα της αρχαίας ελληνικής τέχνης, τα οποία κοσμούν μουσεία σε όλον τον κόσμο.
Μοτίβα όπως η πεταλούδα, που για τους Έλληνες συμβολίζει διαχρονικά την ψυχή, το άφθαρτο ακόμη και μετά θάνατον πνεύμα του ανθρώπου ή οι Σειρήνες, γνωστές από την Οδύσσεια για την πλανεύτρα φωνή τους, καθώς και η κουκουβάγια, σύμβολο σοφίας, μεταμορφώνονται στον χρωστήρα του Χαντζαρά σε μία σύγχρονη –ποπ, και γι΄ αυτό κατανοητή και αναγνώσιμη από το Δυτικό κόσμο- εκδοχή αρχαίων συμβόλων».
Ο Απόστολος Χαντζαράς εμπνέεται από την Ελλάδα, όμως το έργο του ξεπερνά τα σύνορά της, γίνεται καθολικό και αγγίζει τους πάντες. Όπως έχει πει και ο γνωστός εικαστικός Γιώργος Σταθόπουλος αναφερόμενος στη δουλειά του: «Με φυσικά χαρίσματα, ασυμβίβαστος, στην πορεία του φτιάχνει την δική του μυθολογία, που γίνεται και δική μας. Ο Χαντζαράς αναδύεται και ανυψώνεται με σχέδια και χρώματα. Η ζωγραφική του είναι πληθωρική απόλαυση σε ένα σύμπαν δικό του, που το τυχαίο γίνεται αναγκαίο και τότε φέρνει φουρτούνες, φέρνει ταξίδια, φέρνει μνήμες. Ο Χαντζαράς παραμένει αληθινός ζωγράφος, οικείος και άγρυπνος».
It’s good to know: Ο Απόστολος Χαντζαράς γεννήθηκε στο Αγρίνιο το 1977. Από την παιδική του ακόμη ηλικία μαθήτευσε στο εργαστήριο Βυζαντινής Ζωγραφικής του πατέρα του Ελευθέριου Χαντζαρά. Ακολούθησαν οι σπουδές ζωγραφικής στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με καθηγητή τον Χρόνη Μπότσογλου. Το 2004-2005 φοίτησε στο Πανεπιστήμιο Paris 8 στο Παρίσι, ενώ παρακολούθησε το εργαστήριο Φωτογραφίας και Νωπογραφίας στην ΑΣΚΤ.
Το 2008 ζωγράφισε για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) την αναμνηστική σειρά γραμματοσήμων «Ελληνικά Παραδοσιακά Προϊόντα». Το 2011 φιλοτέχνησε το εξώφυλλο του μυθιστορήματος του Μένη Κουμανταρέα: «Βιοτεχνία Υαλικών» για τη σειρά του Βήματος: «Έλληνες Πεζογράφοι», το εξώφυλλο του μυθιστορήματος του Αλέξανδρου Κοτζιά: «Φανταστική Περιπέτεια» (εκδόσεις Κέδρος), το 2013 το εξώφυλλο του μυθιστορήματος της Λητώς Πιτυρή: «Όλγα ή τίποτα» (Κέδρος) και το 2016 το εξώφυλλο του μυθιστορήματος του Μένη Κουμανταρέα: «Βιοτεχνία Υαλικών» (εκδόσεις Πατάκη).
Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές και ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.