ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ

Η Αγγελική Αγγελίδη συστήνεται ως cheonsa στα εγκαίνια της πρώτης της έκθεσης “Και εγένετο φως…”

Με έμπνευση και προσλαμβάνουσες από τον πολιτισμό της Κορέας, η ζωγράφος Αγγελική Αγγελίδη δημιουργεί υπερμεγέθη χρωματιστά έργα που μας “ταξιδεύουν” στην μακρινή χώρα της Ασίας. Τα εγκαίνια της έκθεσης πραγματοποιήθηκαν στο Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων, παρουσία του πρέσβη της Νοτίου Κορέας, κ. Jung II Lee και πλήθος επωνύμων, από τον χώρο της πολιτικής, του επιχειρείν, της αθηναϊκής κοινωνίας και της showbiz που έσπευσα να θαυμάσουν από κοντά τα έργα της δημιουργού.

Η ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΓΓΕΛΙΔΗ ΥΠΟΔΕΧΕΤΑΙ ΤΟΝ ΠΡΕΣΒΗ ΝΟΤΙΟΥ ΚΟΡΕΑΣ JUNG II LEE

Η έκθεση “Και εγένετο φως…” είναι η πρώτη παρουσίαση της δουλειάς της εικαστικού που μελέτησε την κορεατική γλώσσα και εντρύφησε στην κουλτούρα της χώρας, εξερευνώντας με τον χρωστήρα της, τους μύθους και τις παραδόσεις της, ενώ συνδύασε στις εικαστικές της ιστορίες το ελληνικό στοιχείο με το κορεατικό, δημιουργώντας στους καμβάδες της ένα πολύ ενδιαφέροντα πολιτισμικό διάλογο.

ΜΑΓΔΑ ΤΣΕΓΚΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ ΝΙΚΟΣ ΜΑΚΡΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΚΑΓΚΑΚΗ

Ντυμένη στα ολόλευκα, υποστηρίζοντας και ενδυματολογικά τον συμβολισμό του ονόματός της cheonsa που στα κορεατικά σημαίνει άγγελος, σταλμένος από τον Θεό, η Αγγελική Αγγελίδη εντυπωσίασε το κοινό, όταν μίλησε απταίστως στη κορεατική γλώσσα, απευθύνοντας χαιρετισμό προς τον πρέσβη κ. Jung II Lee και την Πρόξενο, κα Dasol Yoon.

Ο ΠΡΕΣΒΗΣ ΝΟΤΙΟΥ ΚΟΡΕΑΣ  JUNG II LEE, Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΙΜΙΚΩΝ ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΙΚΟΥΡΑΣ, Η ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΓΓΕΛΙΔΗ, Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΜΑΚΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ ΚΑΙ Ο ΣΤΕΛΙΟΣ ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ

O ΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΠΡΟΛΟΓΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΑΓΓΕΛΙΔΗ

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΓΓΕΛΙΔΗ ΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ

Η Αγγελική Αγγελίδη, έχοντας υπηρετήσει για πολλά χρόνια το χώρο του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας ένιωσε κάποια στιγμή την ανάγκη να εκφραστεί δημιουργικά, ζωγραφίζοντας. Κυνηγάει το όνειρο της, σπουδάζει στη Βακαλό αλλά και στη Κύπρο δίπλα στον διακεκριμένο εικαστικό και απόφοιτο Καλών Τεχνών Νέας Υόρκης, Σπύρο Αντωνέλλο.

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΓΓΕΛΙΔΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΣΚΙΝΑ

ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΓΓΕΛΙΔΗ ΜΠΟΥΜΠΟΥ ΜΠΑΡΜΠΑΛΙΑ

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΓΓΕΛΙΔΗ ΕΜΗ ΛΙΒΑΝΙΟΥ

ΝΑΤΑΛΙΑ ΙΟΡΔΑΝΟΥ ΦΟΥΡΛΗ ΑΝΝ ΡΕΝΕ ΑΧΙΛΛΕΟΥΔΗ

ΝΤΟΡΕΤΤΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΓΓΕΛΙΔΗ ΤΑΤΗ ΜΠΟΚΟΤΣΗ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΝΟΥ

ΣΑΝΤΥ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΟΛΓΑ ΚΑΡΝΤΑΣΙΔΗ

ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΓΓΕΛΙΔΗ ΕΥΗ ΦΡΑΓΚΑΚΗ

ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΓΡΑΜΜΕΛΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΠΕΤΡΟΓΙΑΝΝΗ ΠΑΥΛΟΣ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ ΣΙΣΣΥ ΧΡΗΣΤΙΔΟΥ

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΓΓΕΛΙΔΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΟΡΤΟΚΑΛΗ

ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ ΠΟΛΥΖΩΗ

ΠΑΝΟΣ ΠΟΛΥΖΟΣ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΓΓΕΛΙΔΗ ΝΙΚΟΣ ΝΑΟΥΜ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΓΓΕΛΙΔΗ ΣΤΕΛΙΟΣ ΑΝΤΩΝΕΛΛΟΣ

Η ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΓΙΟ ΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗ ΑΡΑΠΚΙΛΗ

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΓΓΕΛΙΔΗ ΝΑΛΙΤΑ ΚΑΡΡΕΡ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΕΛΕΝΗ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ

ΛΙΤΣΑ ΛΑΒΔΑ ΑΓΑΠΙΟΣ ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ

ΟΛΓΑ ΚΑΡΑΒΕΡΒΕΡΗ ΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΑ ΘΕΟΧΑΡΗ ΕΛΕΝΑ ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΥ

ΠΑΥΛΟΣ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ ΝΤΟΡΕΤΤΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

ΝΑΛΙΤΑ ΚΑΡΡΕΡ ΜΑΙΡΗ ΒΑΛΛΥΡΑΚΗ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑΣ ΑΝΔΡΙΑΔΑΚΗΣ ΕΛΕΝΗ ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ ΡΕΝΑ ΦΛΕΒΑΡΑΚΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΑΠΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΑΝΙΑΤΗΣ ΦΑΝΗ ΛΕΒΕΝΤΗ ΔΗΜΗΤΡΑΘΕΟΧΑΡΗ ΛΙΤΣΑ ΛΑΒΔΑ ΝΑΤΑΛΙΑ ΙΟΡΔΑΝΟΥ ΦΟΥΡΛΗ ΦΑΙΗ ΛΕΟΥΣΗ

ΝΕΣΧΑΝ ΜΟΥΛΑΖΙΜ

ΕΛΕΝΗ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΓΓΕΛΙΔΗ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

ΩΑΝΝΑ ΚΑΡΑΒΕΡΒΕΡΗ ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΤΑΛΟΣ ΜΑΓΔΑ ΤΣΕΓΚΟΥ ΟΛΓΑ ΚΑΡΑΒΕΡΒΕΡΗ

ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΛΕΣΚΟΥ

ΘΑΝΟΣ ΜΑΡΙΝΗΣ ΣΟΝΙΑ ΚΑΖΟΝΙ ΠΕΤΡΟΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

ΦΑΝΗ ΛΕΒΕΝΤΗ ΛΙΤΣΑ ΛΑΒΔΑ

ΝΕΣΧΑΝ ΜΟΥΛΑΖΙΜ ΚΟΡΙΝΑ ΣΤΕΡΓΙΑΔΟΥ ΒΑΣΩ ΚΟΛΛΥΔΑ

ΑΠΟΨΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΡΑΔΙΑ ΤΩΝ ΕΓΚΑΙΝΙΩΝ

Η ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΓΓΕΛΙΔΗ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΗΣ, ΤΗΝ ΜΗΤΕΡΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ, ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΤΗΣ ΓΙΟ ΔΗΜΗΤΡΗ ΑΡΑΠΚΙΛΗ, ΤΟΝ ΜΙΚΡΟ ΤΗΣ ΓΙΟ ΑΓΑΠΙΟ ΑΓΓΕΛΙΔΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΥΖΥΓΟ ΤΗΣ ΣΤΕΛΙΟ ΑΓΓΕΛΙΔΗ

ΜΑΓΔΑ ΤΣΕΓΚΟΥ ΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ ΔΑΝΑΗ ΜΙΧΕΛΑΚΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ

ΣΟΦΙΑ ΚΑΤΙΔΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΡΑΧΝΟΣ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΓΓΕΛΙΔΗ ΔΗΜΗΤΡΑ ΘΕΟΧΑΡΗ ΧΑΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ

ΒΑΣΩ ΚΟΛΛΥΔΑ

ΣΤΕΛΙΟΣ ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΛΕΣΚΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΓΓΕΛΙΔΗ ΣΙΣΣΥ ΚΑΛΛΙΝΗ ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΔΗΜΗΤΡΗΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΡΑΠΚΙΛΗΣ ΙΩΑΝΝΑ ΜΑΛΕΣΚΟΥ ΑΓΑΠΙΟΣ ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ

ΡΕΝΑ ΦΛΕΒΑΡΑΚΗ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΑΓΓΕΛΙΔΗ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΣΤΑΘΑΚΗΣ

ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΑ ΚΑΡΑΧΑΛΙΟΥ

ΕΥΗ ΑΔΑΜ

ΕΛΕΝΑ ΒΡΕΤΤΟΥ ΣΤΕΛΛΑ ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗ

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΚΑΓΚΑΚΗ

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ ΑΓΓΕΛΙΚΑ ΧΑΝΤΖΙΟΥ

Ο Ιστορικός Τέχνης, Γιώργος Μυλωνάς στον πρόλογο του καταλόγου της έκθεσης εξηγεί “Για να προκύψει η ζωή από το πινέλο, χρειάζεται μια ιστορία που θα τη συγκινήσει, ένα ρητό που θα της δείξει το δρόμο. Η Αγγελική Αγγελίδη ζωγραφίζει με τον δικό της, πηγαίο τρόπο ιστορίες με έμπνευση από την Κορέα και, στην πρώτη της ατομική έκθεση, τις μοιράζεται με το ευρύ κοινό στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων. Στα μεγάλα τελάρα της επιχειρεί να φωτίσει στοιχεία της ασιατικής παράδοσης, δίπλα σε αυτά της ελληνικής. Είναι μια ώσμωση προσωπικού χαρακτήρα, ένα ταξίδι που μεταφέρει από την Κορέα σύμβολα, χρώματα και μοτίβα, όλα όσα την συναρπάζουν και όσα νιώθει ότι συγκροτούν τον «μύθο» της ασιατικής χώρας. Τα τελευταία χρόνια η Αγγελίδη αντλεί έμπνευση για δημιουργία από την κορεατική κουλτούρα. Διαβάζει, ακούει και βλέπει ακόρεστα οτιδήποτε πηγάζει από τη σύγχρονη καλλιτεχνική παραγωγή της χώρας. Για να μπορέσει μάλιστα από πρώτο χέρι να τη γνωρίσει σε βάθος, μαθαίνει με εντατικούς ρυθμούς τη γλώσσα της. Οι πιο απλοί και άγνωστοι σε μας ήχοι γίνονται στην Αγγελίδη χρώμα και αιτία για εικαστική δημιουργία. «Και εγένετο φως» τιτλοφορεί το ζωγραφικό της ταξίδι με διττή σημασία: από τη μία μας δείχνει την αρχή της καλλιτεχνικής πράξης, καθώς το φως και η απουσία του, η σκιά, συντελούν στη ζωγραφική, ενώ, παράλληλα, απηχεί τη μεταφυσική πνοή που έδωσε έμπνευση στα έργα της (φράση παρμένη από την Παλαιά Διαθήκη, Γένεσις 1–3). Για την Αγγελίδη ο θαυμασμός προς την Κορέα φέρνει την εξιδανίκευση και μεταμόρφωση ενός αντικειμένου αφαιρώντας κάθε ετερογενές στοιχείο και αναδεικνύοντας εκείνα τα χαρακτηριστικά που βρίσκονται στη βάση της δημιουργίας του. Σαν σύμβολα μιας πνευματικής ανάτασης, τα πλουμιστά χρωματιστά δέντρα, οι τολμηροί ανθοστολισμοί, οι αυτοσχέδιοι ρόδακες αναφύονται από ένα σύμπαν υδρόβιας υφής, λες και η ζωγράφος ανασύρει άγνωστες παραστάσεις από τα έγκατα του ωκεανού. Σε αυτά τα σχεδιάσματα–σύμβολα μιας υπερκόσμιας ομορφιάς, η Αγγελίδη ζωγραφίζει με τις αισθήσεις, δεν ακολουθεί πιστά τη φόρμα του αντικειμένου της. Οι ανθισμένες κερασιές ως τα πληθωρικά παγόνια της, γίνονται το πρόσχημα για να συλλάβει την ουσία των σχημάτων και των όγκων και να μπορέσει να τα μετουσιώσει ζωγραφικά. Επιχειρεί να εκφράσει τον συναισθηματικό της κόσμο, τη συγκίνησή της από κορεατικές «φράσεις» και συμβολισμούς, βρίσκοντας αντιστοιχίες, συνδέσεις και παραλληλισμούς με τον ελληνικό κόσμο. Ο ήλιος με τις πύρινες γλώσσες του, ο χρόνος –άλλοτε ως ρολόι, άλλοτε ως κλεψύδρα–, οι ρίζες και τα κλαδιά συνιστούν την κοινή γλώσσα, τα σημεία όπου συναντιούνται Δύση και Ανατολή, Κορέα και Ελλάδα. Η Αγγελική Αγγελίδη έχει μια πηγαία όραση των πραγμάτων. Η ζωγραφική της, πηγαία κι αυτή και ειλικρινής, μας οδηγεί στον κόσμο που έχει μέσα της, κι αυτόν γυρεύει να εκφράσει. Είναι ένας κόσμος χαρωπός μιας και όλα τα έργα της αποπνέουν ζωντάνια και αισιοδοξία. Στο ζωγραφικό φως αναβαπτίζεται και με το παράδειγμά της θέλει να κρατήσουμε την κορεατική ρήση: «όταν φοράς όμορφα παπούτσια, ταξιδεύεις σε ωραία μέρη». Με ρωμαλέο αίσθημα εκθέτει τις ζωγραφικές της «αποσκευές» και μας συστήνεται ως cheonsa (στα κορεατικά σημαίνει άγγελος, σταλμένος από τον Θεό) 천사 (天使)”.

Συγχαρητήρια Αγγελική μου, όλα σου τα όνειρα να είναι πλημμυρισμένα με άπλετο φως!

Φωτογραφίες: Papadakis Press

error: Content is protected !!