ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ

Ένας καφές με Σύμβουλο Επαγγελματικού Προσανατολισμού & πολλές ερωτήσεις μίας μάνας με μαθήτρια στην εφηβεία!

Όταν έμαθα τόσο για την ειδικότητα της όσο και για τον τρόπο που την προσεγγίζει, είχα πλέον δύο (πολύ) σοβαρούς λόγους να θέλω να πιω αυτόν τον καφέ μαζί της μετά από…33 χρόνια, τη χρονιά που παρέα φορέσαμε με χαρά και με συγκίνηση τη τήβεννο του κολλεγίου και αποφοιτήσαμε το Pierce College. Πρώτος και κυριότερος, πολύ απλά, το ό,τι ήμασταν συμμαθήτριες. Δεν υπάρχει μεγαλύτερος δεσμός από αυτόν, όσα χρόνια κι αν περάσουν, όσα πανεπιστήμια κι αν ακολουθήσουν, μία ολόκληρη ζωή κι αν ακολουθήσει, οι δεσμοί με τις συμμαθήτριες μας από το κολλέγιο είναι τόσο ισχυροί όσο ελάχιστοι. Ο δεύτερος λόγος που ήθελα να πιω αυτόν τον καφέ, ήταν η ειδικότητα της Γκάλιας Τυμπανάρη, η οποία αφού αποφοίτησε από το Αμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδος και ολοκλήρωσε τις προπτυχιακές της σπουδές στην Αγγλική Φιλολογία (BA in English Literature – Deree, 1993), και αφού πέρασε σχεδόν μία ζωή, όπως λέγαμε παραπάνω ( για 25 χρόνια εργάστηκε σε υψηλές διοικητικές θέσεις ελληνικών και πολυεθνικών Εταιρειών, ενώ μετά την γέννηση της κόρης της, άρχισε να γοητεύεται από την επιστήμη της Ψυχολογίας), κατά την διάρκεια των τελευταίων ετών, είχε την τύχη και την ευκαιρία και το κουράγιο (ναι χρειάζονται αρκετές δόσεις και από τα τρία) να εστιάσει πλέον στη προσωπική της πρόοδο και εξέλιξη σε ποικίλα επίπεδα, κυρίως μέσα στο ευρύ φάσμα της στοχευμένης επιμόρφωσης και των μεταπτυχιακών σπουδών.  Έτσι, ολοκλήρωσε  -με διάκριση- το M.Sc. in Developmental (Child) Psychology (University of Central Lancashire) και ειδικεύτηκε στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό.
Αν έχεις λοιπόν και εσύ παιδί κάπου εκεί στην εφηβεία, και που οι συζητήσεις περί σπουδών (θυμάσαι το περιβόητο “Εγώ πότε θα γίνω μάνα?” της Δήμητρας Παπαδοπούλου στο “Σ’αγαπώ Μ’αγαπάς”? Ε, εγώ έχω την κόρη μου να μονολογεί “Εγώ πότε θα πάω ΙΒ?” ) και περί επαγγελματικού προσανατολισμού όλο και πληθαίνουν, και πριν το καταλάβεις έχουν γίνει σχεδόν καθημερινές, ναι, θα ήθελες και εσύ να πιεις έναν απολαυστικό καφέ με την αγαπημένη μου Γκάλια Τυμπανάρη, η οποία εκτός όλων των άλλων, έχει έναν μοναδικό τρόπο να σου κάνει να μοιάζουν όλα τα δύσκολα εύκολα και να σου τοποθετεί σε υπέροχα, αναπαυτικά βελούδινα κουτάκια όλα όσα έως την συναντήσεις ήταν πιο μπερδεμένα και περίπλοκα και από απεγνωσμένη απόδραση από Escape Room.

Follow her…

Γκάλια Τυμπανάρη, MSc Child Psychology, Υπ. Πιστοποιημένη Σύμβουλος Σταδιοδρομίας ΕΚΠΑ

Ο τομέας αυτός μου κέντρισε το ενδιαφέρον κατά την διάρκεια της μελέτης του σύγχρονου θεωρητικού υπόβαθρου,  της προσωπικής μου έρευνας και της πρακτικής μου άσκησης, όταν διαπίστωσα πως οι επαγγελματικές επιλογές και ο σχεδιασμός καριέρας αποτελούν ένα πολυδιάστατο πεδίο το οποίο επηρεάζεται και διαμορφώνεται από πλήθος διαφορετικών εσωτερικών αλλά και εξωγενών παραγόντων.
Ως Σύμβουλος Σταδιοδρομίας & Επαγγελματικού Προσανατολισμού, υποστηρίζω τους εφήβους (ηλικίας 15-17) που ξεκινούν να ιχνηλατούν τις επιλογές τους και να αγωνιούν, να αμφιβάλλουν και να προβληματίζονται για τις σπουδές και το μέλλον τους.  Σε αυτή την απαιτητική περίοδο που περνούν ή πρόκειται να περάσουν τα παιδιά μας, συνεισφέρω προσφέροντας λύσεις και αναδύοντας το δυναμικό, τις δεξιότητες και τις επιλογές που διευκολύνουν τις αποφάσεις τους.

Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Η εποχή μας χαρακτηρίζεται από έντονες κοινωνικές, οικονομικές και τεχνολογικές αλλαγές, και διαρκώς παρουσιάζονται εξελίξεις, προκλήσεις & απρόβλεπτες ανατροπές  σε όλους τους τομείς που επηρεάζουν άμεσα και έμμεσα την αγορά εργασίας. Οι μεταβολές αυτές είναι μεγάλες και περίπλοκες, και οι νέοι χρειάζεται να ανταποκριθούν και να προσαρμοστούν σε νέα δεδομένα. Ως αποτέλεσμα, ο στρατηγικός σχεδιασμός της σταδιοδρομίας καθίσταται πλέον απαραίτητος ώστε οι έφηβοι να προσδιορίσουν τις δυνατότητές τους, να προετοιμάσουν τις εναλλακτικές, κατάλληλες επιλογές τους  και να αναπτύξουν την ετοιμότητά τους.  Η Συμβουλευτική Επαγγελματικού Προσανατολισμού στηρίζει και συνδράμει την προσπάθεια αυτή, συμβάλλοντας στην αυτογνωσία και στην καλλιέργεια των απαραίτητων δεξιοτήτων.

Η ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΜΟΥ
Η προσωποποιημένη και ολιστική προσέγγιση που έχω σχεδιάσει, δεν αναδεικνύει απλώς το προφίλ του εφήβου και τα επαγγελματικά του ενδιαφέροντα. Περιλαμβάνει υποστήριξη, καθοδήγηση  και χαρτογράφηση της προσωπικότητας και όλων των εσωτερικών πτυχών και παραγόντων που συντελούν και διαμορφώνουν τις τελικές επιλογές και αποφάσεις με βάση τη σημασία που το άτομο αποδίδει στην εργασία και στη ζωή του ευρύτερα. Πρόκειται για μία διευρυμένη, εξειδικευμένη παρέμβαση που ανταποκρίνεται στα σύγχρονα χαρακτηριστικά της επαγγελματικής -μη γραμμικής πλέον σταδιοδρομίας-  η οποία απαιτεί ευρύ σχεδιασμό, ανάπτυξη δεξιοτήτων και ισχυρή προσωπική ευθύνη του ατόμου που καλείται να καταλήξει σε καθοριστικούς και μακροπρόθεσμους στόχους.

Αρχικά, εφαρμόζονται τα πλέον αξιόπιστα, ευρέως αποδεκτά και έγκυρα ψυχομετρικά εργαλεία ανάλυσης που έχουν κατασκευαστεί από την SHL, τον σημαντικότερο πάροχο παγκόσμιας εμβέλειας και έχουν σταθμιστεί, με εξαιρετικά προγνωστικά δεδομένα, και στον ελληνικό πληθυσμό. Είναι βασισμένα σε 40+ χρόνια τεχνογνωσίας και επιστήμης αιχμής και προσφέρουν ολοκληρωμένη και στοχευμένη αξιολόγηση που διερευνά και αναλύει:

-Τα χαρακτηριστικά προσωπικότητας
-Τις προσωπικές αξίες και εργασιακά κίνητρα
-Τις προσωπικές δεξιότητες-ικανότητες (γλωσσική, αριθμητική, μηχανική, λογική, αντίληψης χώρου, ελέγχου δεδομένων)
-Τα προσωπικά επαγγελματικά ενδιαφέροντα

και στην συνέχεια ταυτοποιούνται οι ανάλογες επιλογές σε επίπεδο τριτοβάθμιων σπουδών και μελλοντικού επαγγέλματος.

Στη συνέχεια, επιχειρείται επιπλέον μία αναλυτική και ολιστική επαφή με τους εφήβους που αναδύει τα δυνατά και αδύναμα σημεία της κάθε ψυχοσύνθεσης και εστιάζει στην ψυχολογική-συναισθηματική ισορροπία και ετοιμότητα  τα οποία ορίζουν τον βαθμό αφοσίωσης και δέσμευσης προς την επίτευξη του τελικού στόχου.

Τέλος, συστήνεται ξεχωριστή συνεργασία με τους γονείς, οι οποίοι αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της συνολικής ζωής του ατόμου και η επιρροή τους στην κρίσιμη περίοδο της εφηβείας και ιδιαίτερα στον τομέα της αυτό-αποτελεσματικότητας των εφήβων, έχει πλέον τεκμηριωθεί επιστημονικά.

Η διαδικασία εφαρμόζεται επίσης και σε ενήλικες, φοιτητές ή εργαζόμενους, οι οποίοι επιθυμούν να αποκρυπτογραφήσουν το προφίλ και τις επιθυμίες τους και να σχεδιάσουν την μελλοντική επαγγελματική τους διαδρομή.

Σε ευχαριστώ για αυτόν τον καφέ αγαπημένη μου Γκάλια!

Η δική μου κόρη, η Ελμίνα, στα 14 της, έχει δηλώσει -κατηγορηματικά- πως θέλει να σπουδάσει Νομικά. “Ο κόσμος να χαλάσει”, όπως χαρακτηριστικά της αρέσει να επιμένει, “είναι το όνειρο μου” όπως πάντα ξέρει να κόβει μαχαίρι την κάθε περαιτέρω συζήτηση πάνω στο θέμα. Μάλιστα, πολύ πρόσφατα, το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου στις Σπέτσες, μετά από μία βραδιά που βγήκαμε για φαγητό με καλούς μας φίλους, και που ο φίλος μας ο Αλέξης Στεφανάκης, ένας από τους πιο επιτυχημένους ποινικολόγους της Αθήνας, φρόντισε να την μυήσει στις πιο γοητευτικές πτυχές της έτσι κι αλλιώς πιο γοητευτικής ειδικότητας της Νομικής Επιστήμης, (ιδίως στη φαντασία κάθε εφήβου), σιγουρεύτηκε ακόμη και για την ειδικότητα της. Περνώντας οι δυό τους το μεγαλύτερο μέρος της όμορφης βραδιάς στον κήπο, στο Παχνί, να μελετούν φωτογραφίες που είχε αποθηκευμένες στο κινητό του, από γνωστά εγκλήματα που έχουν απασχολήσει την επικαιρότητα και τη κοινή γνώμη, να της εξηγεί με πάθος το ζητούμενο μίας επιτυχημένης αγόρευσης, όσο εγώ παρατηρούσα την κόρη μου να εξετάζει και να ψάχνει με ακόμα μεγαλύτερο πάθος πειστήρια, και με την βοήθεια του φίλου μου, να μελετάει το πτώμα και όλα όσα αυτά μπορεί να μαρτυρήσει, όσο οι υπόλοιποι προσπαθούσαμε να συνεχίσουμε αμέριμνοι το φαγητό μας. …Πως να μην περίμενα με ανυπομονησία αυτόν τον καφέ με την Γκάλια; Έστω και μετά από 33 ολόκληρα χρόνια?

Γκάλια Τυμπανάρη
MSc Child Psychology
Υπ. Πιστοποιημένη Σύμβουλος Σταδιοδρομίας ΕΚΠΑ
Tel. (+30) 6946-020321
galiatyb@gmail.com

error: Content is protected !!