
Προσκεκλημένος του Κίμωνα Φραγκάκη και του Βασίλη Μπουρτσάλα, ο Massimo Scapellato μας μύησε στα μυστικά της χειροποίητης γραβάτας. Οι 100 τυχεροί aficionados που βρέθηκαν στο Bespoke Athens απόλαυσαν σε δράση τον επικεφαλής του εμβληματικού ιταλικού οίκου Dolcepunta.

H επιστολή του Κίμωνα Φραγκάκη προς τον Massimo Scapellato που τον υποδέχονταν ως κορυφαίο Artisan και του πρόσφερε το χρυσό pin του θεσμού.
«Μια καλά δεμένη γραβάτα είναι το πρώτο σοβαρό βήμα στη ζωή ενός άνδρα» φέρεται να είπε κάποτε ο Oscar Wilde. Το απόγευμα της Πέμπτης, όσοι βρέθηκαν στο Bespoke Athens είχαν την ευκαιρία όχι μόνο να κάνουν ένα βήμα πιο κοντά στα μυστικά της γραβάτας, και δη της χειροποίητης sartorial γραβάτας, αλλά να δουν σε δράση έναν εξαιρετικό πρεσβευτή της Ιταλιάνικης sprezzatura. Απολαμβάνοντας ένα υποδειγματικό Tanqueray Ten (το βασιλικότερο των τζιν) με το Ελληνικό, ολόδροσο Aegean Tonic της Three Cents, φρέσκο γκρεηπφρουτ και λεμονοθύμαρο, οι aficionados περιηγήθηκαν στο στολισμένο με χειροποίητες γραβάτες κατάστημα αλλά και στο “άβατο” του ατελιέ όπου δημιουργούνται σπάνια sur mesure πουκάμισα εξ ολοκλήρου στο χέρι.

Ήταν το δεύτερο event του νεοσύστατου θεσμού. Ακολουθήστε τους Artisans @artisansgr.
Follow me…

To Tanqueray TEN επελέγη για το ιδανικό τζιν-τόνικ απεριτίφ με το Ελληνικό Aegean Tonic της Three Cents, φρέσκο γκρεηπφρουτ και λεμονοθύμαρο.

Η Dolcepunta είναι ο μοναδικός οίκος που κατασκευάζει 11-fold γραβάτες και το Bespoke Athens είναι το μοναδικό σημείο πώλησης στην Ελλάδα που μπορεί κανείς να τις βρει.

Ξεδιπλώντας τόπια με υφάσματα και κάνοντας μαθήματα “ανατομίας” σε χειροποίητους “λαιμοδέτες”, Scapellato και Μπουρτσάλας έδειξαν πως ένα φαινομενικά “απλό” κομμάτι μετάξι μπορεί να κρύβει ένα πυκνό savoir faire μαστοριάς.
Λίγο μετά τις 18:00 το απόγευμα οι προσκεκλημένοι άρχισαν να καταφθάνουν στην οδό Αναγνωστοπούλου 15-17, που είχε “οριοθετηθεί” από δυο VOLVO XC90: Το ένα μπροστά στη βιτρίνα του Bespoke Athens και το άλλο έξω από την πολυκατοικία που διαμένει ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης. Οι ηθοποιοί Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Νίκος Ορφανός και Κατερίνα Μισιχρόνη, οι τηλεπαρουσιαστές Κωνσταντίνος Μπογδάνος και Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος, οι σεφ Σωτήρης Κοντιζάς και Χριστόφορος Πέσκιας, οι επιχειρηματίες Στέλλιος Μπουτάρης και Γιώργος Τσαβλίρης, ο συγγραφέας Χρήστος Χωμενίδης, ο παγκόσμιος πρωταθλητής της ιστιοπλοϊας Κώστας Τριγκώνης, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Ορέστης Ανδρεαδάκης, στυλάτοι Αθηνάιοι όπως ο Χάρης Ντάβλας και ο Άλεξ Κάβδας και δεκάδες ακόμα άνθρωποι της τέχνης, των media και του επιχειρείν, συμμετείχαν στη δεύτερη “γιορτή” των ARTISANS.

Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Νίκος Ορφανός. Δύο εκλεκτοί ηθοποιοί που έχουν ασχοληθεί και με την πολιτική.

Ο Κίμων Φραγκάκης συνομιλεί με τον γενικό διευθυντή της Richemont σε Ελλάδα και Κύπρο, Θοδωρή Μουστάκα και τον δημοσιογράφο Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.

Ο επιχειρηματίας Στέλλιος Μπουτάρης, ο εμπνευστής των ARTISANS Κίμων Φραγκάκης και ο συγγραφέας Χρήστος Χωμενίδης.

Ο δημιουργός του Barber Shop 1900 Παναγιώτης Γρηγορίου με τον επικεφαλής της Travelworks Κώστα Παναγάκη.
Μέσα από τα τρία διαδοχικά σεμινάρια, ο Massimo Scapellato και ο Βασίλης Μπουρτσάλας μοιράστηκαν μαζί μας τα χαρακτηριστικά της 7διπλης και της 11διπλης -πατέντα της Dolcepunta- γραβάτας, της αφοδράριστης “Sfoderata” αλλά και της διπλής όψεως -ακόμα μια αποκλειστικότητα- “Accopiata”. Ξεδιπλώντας τόπια με υφάσματα και κάνοντας μαθήματα “ανατομίας” σε χειροποίητους λαιμοδέτες, απέδειξαν πως ένα φαινομενικά “απλό” κομμάτι μετάξι μπορεί να κρύβει ένα πυκνό savoir faire μαστοριάς.
Καθώς ο ήλιος έδυε μέσα από ένα επίμονο ψιλόβροχο, η οδός Αναγνωστοπούλου είχε γεμίσει με stylish φιγούρες με χειροποίητα, σταυρωτά πολύχρωμα σακάκια αλλά και πολλές “κοφτερές” γραβάτες που σπανίως πια βλέπουμε στην πόλη, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Με εγκαρδιότητα και χωρίς καμμία προσποίηση, οι εραστές της ποιότητας και της σπανιότητας αντάλλαξαν εντυπώσεις για το ανδρικό στυλ, τη γραβάτα, το ρολόι, το fine drinking και την ασφαλή οδήγηση. Και ανανέωσαν το ραντεβού τους για την επόμενη συνάντηση – έκπληξη των Artisans που θα ανακοινωθεί σύντομα.

Η Irène Mamfredos του οίκου Kimalé που έχει την ευθύνη της παραγωγής των συλλεκτικών pins καρφιτσώνει το δεύτερο αναμνηστικό στο πέτο του Βασίλη Μπουρτσάλα.

O curator του TedX Athens Δημήτρης Καλαβρός – Γουσίου με τον επιχειρηματία Γιώργο Παπακώστα και τον PR manager του Matsuhisa Athens Λευτέρη Βαρέλη.

Η Κατερίνα Μισιχρόνη με την brand ambassador Αντζελα Μαριδάκη και την PR manager Πηνελόπη Ζαούδη, των Reserve brands της Diageo.
It’s good to know: Το νέο media brand παρουσιάζει τους σύγχρονους Αριστοτέχνες που δημιουργούν κομψοτεχνήματα με το χέρι και προσφέρουν μοναδικές υπηρεσίες και σπάνιες εμπειρίες. Όπως οι τεχνίτες της προ-βιομηχανικής εποχής έτσι και οι σημερινοί Artisans, δημιουργούν χειροποίητα προϊόντα και προσφέρουν μοναδικές υπηρεσίες με μεράκι και αφοσίωση, αναδεικνύοντας ένα αυθεντικό lifestyle με νόημα. Αφήνοντας τη δική τους σφραγίδα με δημιουργίες που έχουν διάρκεια, και εμπειρίες που γεννούν αναμνήσεις, κόντρα στην «fast food & fast fashion» φρενίτιδα του καιρού μας.
Αυτός είναι και ο ρόλος της νέας αυτής πρωτοβουλίας του Κίμωνα Φραγκάκη: να αναδείξει τόσο τους μάστορες των εφαρμοσμένων τεχνών και των παραδοσιακών επαγγελμάτων που έχουν απομείνει, αλλά κυρίως να φέρει στο προσκήνιο τους Artisans της νέας εποχής. Τους οραματιστές που δίνουν πνοή ποιότητας και μοναδικότητας σε προϊόντα και υπηρεσίες, και κάνουν τη ζωή μας λίγο πιο όμορφη.
Η αρχή έγινε στις 23 Μαρτίου με τον δημιουργό της TAF και “γκουρού” του εκλεκτού καφέ Γιάννη Ταλούμη. Την Πέμπτη 8 Ιουνίου ακολούθησε η παρουσίαση του Massimo Scapellato και του Βασίλη Μπουρτσάλα στο Bespoke Athens. Ενώ μέσα στους επόμενους μήνες θα ακολουθήσουν και άλλοι σύγχρονοι Artisans, όπως ο Άρης Βεζενές του εστιατορίου Vezené, στη νέα σειρά video & events που ξεδιπλώνει η Sophisticated Media.
photo credits: Nίκος Καρανικόλας, Πελαγία Καρανικόλα