Here Is All There Is…

pndf

18/03/2016 • ART

Στην πρώτη του ατομική έκθεση στην γκαλερί CAN με τίτλο “Here Is All There Is” ο Αλέξης Βασιλικός παρουσιάζει μια σειρά από εικόνες οι οποίες τραβήχτηκαν από το 1995 έως και το 2015. Κάποιο διάστημα μετά από την στιγμή και τον τόπο της κάθε λήψης και μέσα από μία εξαντλητική διαδικασία επιλογής και editing, μονάχα λιγοστές εν τέλει επιβιώνουν. To editing έχει κεντρικό ρόλο στο έργο του Βασιλικού το οποίο περιλαμβάνει φωτογραφίες και ψηφιακά κολάζ. Στην τρέχουσα έκθεση εκτίθενται 36 έργα -τόσα όσα και ο μέσος αριθμός λήψεων ενός κλασικού φιλμ 35 χιλιοστών.

Αυτή η αυστηρή διαδικασία επιλογής διαφοροποιεί σημαντικά τον Βασιλικό από έναν καλλιτέχνη flaneur ή από τους φωτογράφους δρόμου. Για τον Βασιλικό η φωτογραφία αποτελεί φορέα ενέργειας. Μέσα από τη διαδικασία του editing, την σύνθεση, το γκρουπάρισμα και τον τρόπο που διαδέχεται η μία την άλλη δημιουργείται ένας ρυθμός ικανός να ενεργοποιήσει και να νοηματοδοτήσει τις εικόνες. Αυτή η ιδέα του editing, της τοποθέτησης των έργων σε μια σεκάνς έχει στενότερες ίσως συγγένειες με τον avant-garde κινηματογράφο παρά με τη φωτογραφία και θέτει τον τόνο της θεματικής σε κάθε edit. Η μη αφηγηματική σύνθεση των εικόνων σημαίνει πως δεν υπάρχει απαραίτητα αρχή, μέση και τέλος. Τις εικόνες διατρέχει μία αδιόρατη σύνδεση όπου οι θεατές της έκθεσης καλούνται να δημιουργήσουν νοητικά το δικό τους edit σε μια ανοικτή αφήγηση χωρίς όρια.

sa

Υπάρχει επίσης μία “δημοκρατία του βλέμματος” εδώ, όπου ακόμη και τα πιο μπανάλ θέματα παρουσιάζονται με το ίδιο βάρος, την πολυπλοκότητα και τη σοβαρότητα που προσδίδεται και στα πιο μεγαλειώδη. Παράλληλα υπάρχει μία αίσθηση ταπεινότητας διάχυτη στο χώρο. Σε μια εποχή που επικρατεί η άποψη πως το μεγαλύτερο υποδηλώνει το καλύτερο, ο Βασιλικός αντιτίθεται σε αυτή τη δημοφιλή πεποίθηση και σε αυτό που πολλοί ίσως αναμένουν από τη φωτογραφία σήμερα και μας παρουσιάζει μια σειρά από σχετικά μικρά τυπώματα, μια ιδέα άρρηκτα συνδεδεμένη με το είδος της οικειότητας που θέλει να δημιουργήσει μεταξύ του θεατή και του έργου του.

Με μια πραγματική κλίση προς το ωραίο αλλά μακριά από κάθε είδους νοσταλγία που βλέπει κανείς συχνά σε ένα μεγάλο μέρος της σύγχρονης πρακτικής ο Βασιλικός αποτυπώνει στιγμές που σημαίνουν ακριβώς αυτό που περιγράφει ο τίτλος. Την εμπειρία του να είναι κανείς “παρών”. Στον αντίποδα της δημοφιλούς λογικής ενός βλέμματος εμπνευσμένου από το Tumblr και το Instagram ή την αισθητική και τις ιδέες μιας αφηγηματικής φωτογραφίας, ο Βασιλικός αναζητάει το πνευματικό στο καθημερινό και το οικείο και δημιουργεί εικόνες που λειτουργούν ως ένα είδος ταμπλό διαλογισμού και συνάμα σαν πνευματικοί πομποί ενέργειας και συναισθημάτων.

bs

It’s good to know: Ο Αλέξης Βασιλικός (γ.1977) σπούδασε Ιστορία της Τέχνης και Φωτογραφία στη Μπολόνια και την Αθήνα. Δουλεύει ως εικαστικός φωτογράφος από το 1995. Έχει συμμετάσχει σε εκθέσεις στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, το Λονδίνο, τη Νέα Υόρκη, το Ώστιν (Τέξας), το Ντε Μόιν (Αιόβα) και αλλού. Η δουλειά του έχει δημοσιευτεί μεταξύ άλλων στα περιοδικά Der Grief, Galavant, Cactus, Artwort, Fisheye magazine, Oxford American, A public space, piK, Vice, SLEEK, Kaltblut και Paper Journal. Από το 2012 εκδίδει μαζί με τον Jerome Montagne το περιοδικό PHASES magazine, μια διαδικτυακή πλατφόρμα που εστιάζει στη διεθνή φωτογραφία.

eaw

In his first solo show at CAN gallery entitled “Here Is All There Is” Vasilikos presents a selection of pictures shot between 1995 and 2015. Years removed from where and when each photograph was initially captured his work falls into an exhaustive editing process where among a large number of images only a few survive. Editing is a crucial part of the artist’s practice and his oeuvre also includes some extensively manipulated images and digital collages. The current edit of the 36 images exhibited is a signifier of the average number of shots taken with a classic 35mm film camera.

This strict editing process is exactly what sets Vasilikos apart from the idea of the flaneur or a street photographer who wonders the world and awaits for his subjects to reveal themselves to him. For Vasilikos a single photograph is rather a carrier of energy than meaning. Through the editing process the groupings, the positioning and ordering, his photographs come to life and obtain a more specific narrative. This idea of the secance has close affinities to avant-garde cinema rather than photography and sets the tone for a theme in each grouping. There is no necessary beginning or an end and the spectators are invited to mentally create their own edits of an open, endless story.

wasx

At the same time there is a “democracy of gaze” amongst his pictures where even the most banal subjects are represented with the same complexity, seriousness and weight as the most sublime. This idea of humbleness is also carried on the exhibition space. At a time when big signifies better, Vasilikos opposes himself to this popular belief and to much that is expected from photography today and presents us with a series of relatively small prints – an idea central to the kind of intimacy he wants to create between the viewer and his work.

With a true eagerness towards beauty but far removed from any kind of incredible nostalgia that you will often see in so much of contemporary practice the artist captures moments that signify precisely what the title of the show describes. A sense of being “present”. Beyond the popular, social mechanics of a Tumblr or Instagram-inspired gaze, or the aesthetics and ideas of narrative photography, Vasilikos seeks the profound in the everyday and the mundane and creates images that function as a kind of a meditative tableau. A spiritual transmitter of energy and feeling.

CAN CHRISTINA ANDROULIDAKI GALLERY
Π. Αναγνωστοπούλου 42
Κολωνάκι
10673 Αθήνα
T/F +30.210.3390833
info@can-gallery.com
www.can-gallery.com

Eγκαίνια: Πέμπτη, 17 Μαρτίου στις 8 μ.μ.

Διάρκεια: 17.03.16 – 28.04.16

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons