Συζήτηση με αφορμή την έκθεση «Burning Issues – Merimbula» της Δανάης Στράτου!

28/06/2022 • ART

Μία ανοικτή συζήτηση γύρω από τα ζητήματα που εγείρει η έκθεση «Burning Issues – Merimbula» της Δανάης Στράτου, την οποία παρουσιάζει ο Δήμος Αθηναίων στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων, θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 29 Ιουνίου στις 18:30, παρουσία της εικαστικού και του επιμελητή της έκθεσης Χριστόφορου Μαρίνου.
Στην εκδήλωση θα συμμετάσχουν οι ομιλητές:

– Χριστιάνα Γαλανοπούλου, Ιστορικός τέχνης, καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ MIR
– Βασιλική Γραμματικογιάννη, Δημοσιογράφος περιβαλλοντικών θεμάτων στην ΕφΣυν και στην Athens Voice με τη στήλη Ecovoice
– Αλεξάνδρα Κοροξενίδη, Κριτικός τέχνης, αρχισυντάκτρια της The Art Newspaper Greece
– Χριστόφορος Μαρίνος, Ιστορικός τέχνης, επιμελητής εκθέσεων και δράσεων του ΟΠΑΝΔΑ
– Κωνσταντίνος Πουλής, Δημοσιογράφος, εκδότης του The Press Project
– Εύα Στεφανή, Καθηγήτρια Κινηματογράφου, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ ΕΚΠΑ
– Δανάη Στράτου, Εικαστικός
– Μάκης Φάρος, Multimedia καλλιτέχνης

Ο Δήμος Αθηναίων παρουσιάζει τη νέα ατομική έκθεση «Burning Issues – Merimbula» της διακεκριμένης εικαστικού Δανάης Στράτου. Η έκθεση, που διοργανώνει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), θα φιλοξενείται στο Κέντρο Τεχνών του Δήμου Αθηναίων έως τις 10 Ιουλίου 2022.
Η έκθεση «Burning Issues – Merimbula» αποτελείται από δύο εγκαταστάσεις οι οποίες μεταμορφώνουν ριζικά το Κέντρο Τεχνών. Η Δανάη Στράτου κατασκευάζει ένα εμβυθιστικό περιβάλλον, όπου η φωτιά, οι συμβολισμοί και οι καταστροφικές της συνέπειες παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο: οι επισκέπτες θα εισδύουν σε έναν χώρο πνευματικής αφύπνισης, σε έναν χώρο κάθαρσης και εξαγνισμού, με απώτερο σκοπό την καλλιέργεια της περιβαλλοντικής τους συνείδησης.

Η έκθεση της Στράτου, η οποία είναι διεθνώς γνωστή για τις σύνθετες και μεγάλης κλίμακας εγκαταστάσεις της, ανταποκρίνεται πλήρως και με ιδιαίτερη ευαισθησία στα φλέγοντα ζητήματα της εποχής μας, όπως είναι η ανάγκη διαμόρφωσης μιας κοινωνικής-οικολογικής συνείδησης και η ενίσχυση του καθεστώτος περιβαλλοντικής ευθύνης.
Τα δύο βασικά στοιχεία που χρησιμοποιούνται αντιπαραθετικά  στην έκθεση της Δανάης Στράτου είναι η αναπαράσταση ενός υγιούς δάσους, στη μία εγκατάσταση, και η βιντεοσκοπημένη εικόνα ενός φύλλου χαρτιού που φλέγεται ασταμάτητα με πολύ αργό ρυθμό, στην άλλη.
Τα δάση της Αυστραλίας φέρουν συμβολισμούς που σχετίζονται με τις αντιφάσεις της σύγχρονης ανθρώπινης κοινωνίας. Το δάσος Merimbula είναι μια παράκτια περιοχή στη νοτιοανατολική Νέα Νότια Ουαλία που το 2019 καταστράφηκε από άνευ προηγουμένου δασικές πυρκαγιές, πυροδοτώντας έτσι μια έντονη συζήτηση για την κλιματική αλλαγή μεταξύ των κοινοτήτων που μέχρι τότε την αρνούνταν. Οι φωτογραφίες που εμφανίζονται στην εγκατάσταση τραβήχτηκαν από την καλλιτέχνιδα το 2010, μαζί με ηχογραφήσεις πουλιών που ανήκουν στο αυστραλιανό είδος καρακάξας (bell magpie) και τα οποία έχουν πλέον σιωπήσει.


It’s good to know: Η Δανάη Στράτου γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Καλές Τέχνες με ειδίκευση στη γλυπτική και τις εγκαταστάσεις στο Central Saint Martins College of Art and Design του Λονδίνου (1983-1988). Από το 2007 έως το 2013 δίδαξε στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα (ΜΕΤ) της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών στην Αθήνα. Το έργο της περιλαμβάνει εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας και οπτικοακουστικά περιβάλλοντα. Χρησιμοποιεί αφαιρετική γεωμετρική γλώσσα και ασχολείται με σύγχρονα ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ζωή στις πόλεις, η αύξηση του πληθυσμού και η σχέση με το περιβάλλον, καθώς και οι πολίτικες και κοινωνικές εντάσεις σε όλο τον κόσμο.
Αντιπροσωπευτικά έργα της: Desert Breath (1997), μία από τις μεγαλύτερες εγκαταστάσεις Land Art παγκοσμίως, στην έρημο της Σαχάρας· The River of Life (2004), βιντεο-εγκατάσταση που καταγράφει τη ροή και τον ρυθμό των επτά μεγαλύτερων ποταμών του κόσμου· Cut – 7 Dividing Lines (2007), μια φωτογραφική εγκατάσταση που διερευνά τις συνδέσεις αναμεσά σε μέρη του κόσμου διαιρεμένα για πολιτικούς ή θρησκευτικούς λόγους, και η in situ εγκατάσταση Πάνω στη Γη Κάτω από τα Σύννεφα στην Ελευσίνα, στο πλαίσιο του φεστιβάλ Αισχύλεια 2017 & Ελευσίνα 2021 – Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης. Δουλειά της παρουσιάζεται συστηματικά διεθνώς, μεταξύ άλλων στην 48η Mπιενάλε της Βενετίας (1999), στην 1η Mπιενάλε της Βαλένθια στην Ισπανία (2001), στην 1η Μπιενάλε της Θεσσαλονίκης (2007), στην γκαλερί La Verrière, Fondation d’entreprise Hermès (ατομική έκθεση, Βρυξέλλες, 2010), στο Διεθνές Φεστιβάλ της Αδελαΐδας – Restless στην Αυστραλία (2012) και στην ετήσια διεθνή έκθεση Ιcastica στο Αρέτσο της Ιταλίας (2015).
Το 2010 ίδρυσε τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Vital Space, μια καλλιτεχνική-διεπιστημονική πλατφόρμα που δραστηριοποιείται διεθνώς σε σύγχρονα θέματα της τέχνης και της πολιτικής με στόχο να προσεγγίσει τα ζωτικά ζητήματα της εποχής μας και να τα προβάλει στο κοινό μέσα από́ την καλλιτεχνική οπτική. Είναι Προέδρος του mέta – Κέντρου Μετακαπιταλιστικού Πολιτισμού, το οποίο μέσα από την τέχνη και την έρευνα εργάζεται στην κατεύθυνση της ρήξης με ένα δυστοπικό παρόν ώστε να φανταστούμε τον κόσμο εκ νέου.
Επιμέλεια έκθεσης: Χριστόφορος Μαρίνος, Ιστορικός τέχνης, επιμελητής εκθέσεων και δράσεων του ΟΠΑΝΔΑ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons