ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ

Στα εγκαίνια της έκθεσης του Κρις Γιανάκος, στη Γκλερί Citronne, στον Πόρο!

Η γκαλερί  CITRONNE  ξεκίνησε θριαμβευτικά το εκθεσιακό της πρόγραμμα για το καλοκαίρι του 2021 το Σάββατο, με την ατομική  έκθεση «ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ» του σπουδαίου καλλιτέχνη, Κρις Γιανάκου.

Follow me…

Ο Κρις Γιανάκος, Έλληνας της Διασποράς, πρωτοπόρος καλλιτέχνης με ευρεία καταξίωση,  ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη. Η έκθεση στην CITRONNE  περιλαμβάνει ζωγραφικά έργα / σταθμούς της περιόδου 1980 – 2020· έργα «της πανδημίας», ως αντίδραση στον covid· δύο νέες εγκαταστάσεις του 2021, έργα ad hoc για την συγκεκριμένη έκθεση.

H ιστορικός Τέχνης, επιμελήτρια της έκθεσης και οικοδέσποινα της Γκαλερί Citronne, Τατιάνα Σπινάρη

ο εικαστικός Κρις Γιανάκος με την σύζυγό του Barbara Knight

Η βάση του έργου του Κρις Γιανάκου είναι ένα πεδίο έρευνας γύρω από έναν άξονα Γεωμετρίας. «Διαδράμει» τον χώρο με νοητές προεκτάσεις τις οποίες δημιουργεί η γεωμετρική γραφή μέσα στο περιβάλλον – προσέγγιση την οποία καθιέρωσε εξ αρχής στην εικαστική του πορεία. «Διαδράμει», επίσης, τον χρόνο, καθώς έλκεται από τον χαρακτήρα της αρχαίας Τέχνης, της κλασικής αρχιτεκτονικής και, κυρίως, τον  λόγο, δηλαδή την σχέση της με την γεωμετρία.

Γιώργος Αλογοσκούφης, Δίκα Αλογοσκούφη, Τατιάνα Σπινάρη-Πολλάλη, Σπύρος Πολλάλης

Στις αρχές της δεκαετίας ’90 ξεκίνησε να τροποποιεί φωτογραφίες αρχαίων έργων τέχνης, όπως και φωτογραφίες αρχαιολογικών χώρων. Συχνά τα έργα του συνιστούν μια επανανάγνωση αρχαιολογικών τόπων και μνημείων, πάντα με γνώμονα τα βασικά γεωμετρικά σχήματα-σύμβολα. Πάνω σε φωτογραφίες από αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικούς τόπους και αγάλματα τοποθετεί γεωμετρικά σχήματα τα οποία, κατά την δική του ερμηνεία, εκφράζουν  το θεμελιώδες πνεύμα του πολιτισμού σε διάφορες εκφάνσεις.

Αντώνης Κομνηνός, Αϊνόλα Τερζοπούλου

Αννίκα Μπαρμπαρίγου, Δίκα Αλογοσκούφη

Στις πρόσφατες ενότητες  “Pandemic Series” και “Dystopia Series”, όμως, η  γεωμετρία και ο λόγος, ο δομημένος κόσμος αναστρέφεται. Δεν εξαφανίζεται ο τόπος μέσα στον χώρο, αλλά δυσχεραίνει, καθώς χάνει τα διακριτά του στοιχεία. Μπλε ή κόκκινη, η «δυστοπία», η δυσφορία, κυριαρχεί ως σύμπτωμα μιας μεγάλης ανατροπής.

Φαίη Μπέη, Τατιάνα Σπινάρη, Αφροδίτη Λίτη

Πρόκειται για έργα που πηγάζουν από το υποσυνείδητο και χαρακτηρίζονται από μία χειρονομιακή (gestural) εικαστική γραφή- εξαίρεση ερμηνεύσιμη στην συνήθη  δουλειά του καλλιτέχνη. Η εντύπωση που δημιουργούν τα έργα αυτά είναι μια α-ταξία, σε πλήρη δυσαρμονία με την καθησυχαστική και αναγνωρίσιμη τάξη.

O εικαστικός Κρις Γιανάκος

Κατερίνα Κοσκινά, Γιώργος Καλόφωνος

Μελίνα Βλάχου

Αντανακλά έναν κόσμο που έχασε αιφνιδιαστικά τον ρυθμό, την κίνηση, την αναλογία και την συνοχή του.

Γιάννης Τρίκαρδος, Τατιάνα Σπινάρη

Κωνσταντίνα Μιχαήλ

Η γλύπτρια Αφροδίτη Λίτη, ο Καλλιτεχνικός σύμβουλος του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ, καθηγητής Γιώργος Τζιρτζιλάκης και η Διευθύντρια της γκαλερί Τατιάνα Σπινάρη

Δίκα Αλογοσκούφη και Σπύρος Πολλάλης

Η Κατερίνα Κοσκινά και ο δικηγόρος και συλλέκτης Σωτήρης Φέλιος

Κατερίνα και Σπύρος Σπυρίδων

Θοδωρής Θεοδωρίδης, Άννα Ζηρδέλη, Άλεξ Κασσανδρινός

Αθηνά και Κατερίνα Λυμπεροπούλου

Κατερίνα Τερζοπούλου, Ελεάνα Κυρκιλή, Κωνσταντίνα Μιχαήλ

It’s good to know: Έργα του Κρις Γιανάκου βρίσκονται σε μεγάλα μουσεία και συλλογές παγκοσμίως όπως στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη, Moderna Museet στη Στοκχόλμη, Pratt Institute στη Νέα Υόρκη, Smithsonian Museum στην Ουάσιγκτον, Fogg Museum στη Βοστώνη, San Diego Museum of Art στο Σαν Ντιέγκο, Hammer Museum στο Λος Άντζελες, Istituto per la Cultura e L’Arte στην Ιταλία, Porkkana Collection στο Ελσίνκι, Wakita Museum of Art στην Ιαπωνία, Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης και στην Εθνική Πινακοθήκη στην Ελλάδα, και πολλά άλλα.

Φωτογραφίες: Studio Panoulis

error: Content is protected !!