ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ

Η “Προσωπική Μυθολογία” της Ντέλλας Ρούνικ!

Η Ντέλλα Ρούνικ μας μιλάει για την έκθεση “Προσωπική Μυθολογία”, τα εγκαίνια της οποίας πραγματοποιήθηκαν στην Γκαλερί The Big White, στην Μύκονο, παρουσία πλήθους φιλότεχνων που έσπευσαν να την επισκεφθούν.

ΜΑΡΙΝΑ ΒΕΡΝΙΚΟΥ, ΝΤΕΛΛΑ ΡΟΥΝΙΚ

Ο ΑΛΕΞΗΣ ΚΟΜΝΗΝΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΦΑΤΙΜΑ ΜΠΟΟΥΤΟ, ΑΝΗΨΙΑ ΤΗΣ ΜΠΕΝΑΖΙΡ ΜΠΟΥΤΟ

“Μετά τη σειρά “Ανδρομέδα & Πλειάδες” , της οποίας η πρώτη έμπνευση ξεκινάει από τον αποκεφαλισμένο φαλλό της Δήλου , σκεφτόμουν πολύ καιρό το επόμενο project. Αυτή η ιδέα της “Προσωπικής μυθολογίας” γεννήθηκε μελετώντας τα γυμνά, ζωντανά μοντέλα, στις σχολές που φοιτούσα, ART STUDENTS LEAGUE of New York και στην σχολή γλυπτικής του δήμου Αγ. Παρασκευής. Μοντέλα, εικοσάλεπτα ακινητοποιημένα σε στάσεις δύσκολες, σε στάσεις ζωής, σε στάσης δικής μου προσωπικής ιστορίας. Έτσι γεννήθηκε η ιδέα της σειράς “Το αβάσταχτο κενό της απουσίας”.. Δεν την έπλασα την “Προσωπική μυθολογία”. Την έζησα, την ένοιωσα μέσα στο ατελείωτο ταξίδι της ζωής, το δικό μου και των συνοδοιπόρων. Κοντοστάθηκα και προσπέρασα αλόγιστα και αδιάφορα. Κοντοστάθηκα και έμεινα περισσότερο από όσο έπρεπε, όσο άντεχα και ήταν απαραίτητο. Κάποτε, κυριολεκτικά τελμάτωσα, έμεινα, φύτρωσα, άνθισα και καρποφόρησα, για να έρθει ένας τυφώνας, χωρίς προειδοποίηση, να με ξεγυμνώσει από όλους τους καρπούς. Από όλους. Αλήθεια, από όλους. Η ζωή είναι μεγάλη και απρόβλεπτη. Πολύ μεγάλη. Πότε ΝΑΥΣΙΚΑ και πότε ΚΑΛΥΨΩ, πότε ΚΙΡΚΗ και πότε ΕΡΑΤΩ, πότε ΑΦΡΟΔΙΤΗ και πότε ΨΥΧΗ, πότε αμαζώνα και πότε γυναίκα, βάδιζα προς το σκοπό. Βάδιζε και αυτός, ένα μέτρο μπροστά μου πάντα. Ιστορίες και ονόματα, βγαλμένα από μυθολογία και την Οδύσσεια, ταυτίστηκαν με την προσωπική μου διαδρομή. Στον ορίζοντα του οράματος, ενδόμυχα και κρυφά, πάντα ΠΗΝΕΛΟΠΗ. Η ΠΗΝΕΛΟΠΗ του ΟΔΥΣΣΕΑ. Και εσύ, περιπλανόμενε ταξιδιώτη στο δικό σου ταξίδι επιστροφής, στην ίδια Ιθάκη, πότε ΔΙΑΣ και πότε ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ, πότε ΙΑΣΩΝ και πότε ΑΠΟΛΛΩΝ, πάντα περαστικός και ποτέ βιαστικός, ιστορικός πλέον ΠΛΑΝΩΔΙΟΣ ΕΡΑΣΤΗΣ, γέμιζες άδειες αγκαλιές σε υπέροχα λιμάνια. Ταξίδι του πηγαιμού, ταξίδι της επιστροφής, ταξίδι των ερώτων. Έρωτας, ο υπέροχος έρωτας! Η τέχνη του να φεύγεις! Μόνον ο αξέχαστος Λιαντίνης θα μπορούσε να το περιγράψει έτσι. ” Να φεύγεις έτσι που η σφαγή που θα νιώθεις να είναι πιο σφαγερή από τη σφαγή που νιώθει αυτός που αφήνεις πίσω σου”. Κι έτσι, Οδυσσέα, οι άδειες αγκαλιές μένουν παντοτινά γεμάτες με αγάπη. Αγάπη, που κανείς δεν μπορεί να σ’ εμποδίσει να νιώθεις και να σου απαγορεύσει να τη ζεις. Αγάπη, η τέχνη του να μένεις. Να μένεις με μια γεμάτη αγκαλιά από αγάπη μόνο. Αυτό το ζευγάρωμα του ΑΒΑΣΤΑΧΤΟΥ ΚΕΝΟΥ ΤΗΣ ΑΠΟΥΣΙΑΣ και του ΠΛΑΝΩΔΙΟΥ ΕΡΑΣΤΗ έφτιαξε την ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ. Τη μυθολογία του άνδρα. Τη μυθολογία της γυναίκας. Την αρχή και το τέλος του έρωτα, την επαναλαμβανόμενη γονιμότητα. Όλοι οι ρόλοι της ζωής ταιριάζουν στον άνδρα, τον περιπλανώμενο ταξιδιώτη, τον ΠΛΑΝΩΔΙΟ ΕΡΑΣΤΗ, τον ΟΔΥΣΣΕΑ. Όλοι οι ρόλοι της ζωής ταιριάζουν στη γυναίκα, τη γυναίκα διαρκείας, τη μάνα ψυχή, την ΠΗΝΕΛΟΠΗ των πάντων. Και όλους ανάλογα μπορεί να τους βιώσει σε όλο το μήκος της αλυσίδας του DNA της, κι έτσι να τους περνάει από μάνα σε κόρη από απαρχής κόσμου”

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΙΩΜΟΣ ΑΘΗΝΑ ΜΠΕΡΣΙΝΗ ΝΤΕΛΛΑ ΡΟΥΝΙΚ ΑΛΕΞΗΣ ΚΟΜΝΗΝΟΣ ΣΤΗΒΕΝ ΝΕΚΜΑΝ

ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΛΑΤΑΝΙΑΣ ΛΙΑΝΝΑ ΜΑΚΚΟΣ ΝΑΝΑ ΠΛΑΤΑΝΙΑ ΝΤΕΛΛΑ ΡΟΥΝΙΚ ΑΜΑΛΙΑ ΚΟΡΑΣΙΔΗ

ΝΤΕΛΛΑ ΡΟΥΝΙΚ ΣΤΗΒΕΝ ΝΕΚΜΑΝ ΛΙΑΝΝΑ ΜΑΚΚΟΣ

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΤΣΙΓΚΑ

ΕΛΕΝΑ ΜΠΑΡΜΠΑΛΙΑ ΣΑΡΑΚΑΚΗ ΦΑΙΗ ΜΠΑΡΜΠΑΛΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΑΡΑΚΑΚΗΣ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΙΩΜΟΣ ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΑΜΠΑΚΗ ΛΑΚΗΣ ΓΑΒΑΛΑΣ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΕΚΙΑΜΗΣ ΦΑΝΙΑ ΒΕΤΟΥΛΗ ΖΩΗ ΠΕΝΤΑΦΡΑΓΚΑ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΙΩΜΟΣ ΜΑΚΗΣ ΤΣΕΛΙΟΣ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΕΟΝΤΙΑΔΗΣ ΚΕΝΖΑ ΣΤΟΥΚΙ

ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ ΛΑΡΙΣΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗ ΝΤΕΛΛΑ ΡΟΥΝΙΚ ΣΟΥΛΑ ΛΙΑΚΟΥ ΛΑΚΗΣ ΓΑΒΑΛΑΣ

ΠΕΤΡΟΣ & ΝΑΝΣΥ ΙΩΑΝΝΙΔΗ

ΛΑΚΗΣ ΓΑΒΑΛΑΣ ΣΟΥΛΑ ΛΙΑΚΟΥ

Φωτογραφίες: Papadakis Press

error: Content is protected !!