ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ

Florilegium: Η Roma Gallery πλημμύρισε από τα χρώματα των λουλουδιών της Στέλλας Βουλγαράκη!

Το Fay’s Control στα εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής της Στέλλας Βουλγαράκη, που βρίσκεται στην πιο ώριμη καλλιτεχνική της φάση.

Το βράδυ της Πέμπτης η Roma Gallery πραγματοποίησε τα εγκαίνια της έκθεσης της Στέλλα Βουλγαράκη με τίτλο Florilegium, μία ατομική παρουσίαση των νέων έργων της καλλιτέχνιδος, που θα διαρκέσει έως τις 7 Ιουνίου 2025.

ΣΤΕΛΛΑ ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗ, ΦΑΙΗ ΜΠΕΗ

Follow me…

Περιλαμβάνοντας μία σειρά αφαιρετικά αποδοσμένων ζωγραφικών απεικονίσεων ανθέων από στόκο και ακρυλικά σε καμβά, η έκθεση προσεγγίζει το διαχρονικό θέμα της νεκρής φύσης και ειδικότερα των λουλουδιών μέσα από την αφαίρεση, την επανάληψη και την υλικότητα.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ, ΣΤΕΛΛΑ ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΑΛΑΤΗΣ, ΣΟΝΙΑ ΑΡΓΥΡΟΓΛΟΥ

Στα έργα της Βουλγαράκη, τα άνθη—ίσως ένα από τα πιο διαχρονικά μοτίβα στην ιστορία της τέχνης—μετατρέπονται σε μέσα υλικής διερεύνησης της τρίτης διάστασης και χειρονομιακής έκφρασης.

Η επαναλαμβανόμενη χρήση ενός σχηματικού ανθικού μορφοτύπου στην επιφάνεια του καμβά δημιουργεί ένα είδος οπτικού mantra: μία διαλογιστική αντιμετώπιση του θέματος της νεκρής φύσης που ταυτόχρονα αποτίει φόρο τιμής και υπονομεύει τις παραδόσεις του. Δεν πρόκειται για βοτανικές μελέτες με τη συμβατική έννοια, αλλά για άνθη συμπυκνωμένα στις θεμελιώδεις καμπύλες και σπείρες τους, που εγείρουν περισσότερο την ιδέα ενός άνθους παρά την μιμητική αναπαράστασή του.

ΝΙΚΟΣ ΧΥΔΙΡΟΓΛΟΥ, ΣΤΕΛΛΑ ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗ

Η Βουλγαράκη εργάζεται κυρίως με στόκο και ακρυλικά, έναν συνδυασμό που της επιτρέπει τόσο να σμιλεύσει, όσο και να ζωγραφίσει την επιφάνεια των καμβάδων της. Το εύσαρκο στρώμα στόκου δημιουργεί ένα έντονα απτό, σχεδόν αρχιτεκτονικό ανάγλυφο, στο οποίο η επανάληψη των ανθικών σημείων μετατρέπεται σε χορογραφία χειρονομιών.

ΠΕΓΚΥ ΦΙΛΙΠΠΟΥ, ΜΑΡΙΖΑ ΦΑΣΙΑΝΟΥ, ΕΙΡΗΝΗ ΝΤΑΪΦΑ
ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΦΡΑΓΚΟΥ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΦΡΑΓΚΟΣ
ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΕΤΑΞΑΣ, ΜΠΟΥΜΠΟΥ ΜΠΑΡΜΠΑΛΙΑ

Κάθε ακολουθία σπειροειδών μοτίβων απαιτεί μία αδιάλειπτη συνέχεια κίνησης, καθώς η καλλιτέχνις πρέπει να ολοκληρώσει τη σύνθεση σε μία μόνο, συνεχή δράση προτού τα ακρυλικά αρχίσουν να στερεοποιούνται—μία διαδικασία που καθιστά τη διακοπή αδύνατη. Αυτή η αναγκαιότητα επιβάλλει μία ενστικτώδη χειρονομιακότητα στις επιφάνειες, όπου κάθε άνθος μαρτυρά την άμεση σωματική καταπόνηση και τη κίνηση του χεριού, του βραχίονα και ολόκληρου του σώματος που εμπλέκεται σε ρυθμικές, επαναλαμβανόμενες κινήσεις πάνω από τον καμβά.

Το χρώμα, επίσης, διαδραματίζει έναν περίπλοκο ρόλο. Σε πολλές συνθέσεις, οι χρωματικές διακρίσεις διαλύονται η μία στην άλλη, δημιουργώντας ήπιες μεταβάσεις. Αλλού, τα χρώματα παραμένουν πιο ξεκάθαρα, αλλά πάντα ενσωματωμένα στην υλικότητα του μέσου—ποτέ απλά τοποθετημένα στην επιφάνεια. Αυτή η ώσμωση προκαλεί ένα είδος ατμοσφαιρικής ακινησίας καθώς οι μορφές της Βουλγαράκη αντιστέκονται στην αποσύνθεση μέσω της γλυπτικής τους μονιμότητας.

Ο τίτλος της έκθεσης, Florilegium, υπογραμμίζει την παρακάτω διττότητα — μία κυριολεκτική «συλλογή λουλουδιών» και ένα εννοιολογικό ανθολόγιο χειρονομιακών κινήσεων. Όπως τα μεσαιωνικά florilegia συγκέντρωναν αποσπάσματα ιερών και ποιητικών κειμένων, έτσι και η πρακτική της Βουλγαράκη συναρμολογεί ένα απτό λεξιλόγιο ανθικών μορφών, συσσωρευμένων μέσω της επανάληψης, της παραλλαγής και της σωματικής έντασης. Σε αντίθεση με τη μακρά ιστορία της νεκρής φύσης με λουλούδια, τα έργα της Βουλγαράκη αναδεικνύονται ως μία σύγχρονη προσέγγιση σε ένα από τα παλαιότερα και πιο οικεία θέματα της τέχνης με σκοπό την ευαισθητοποίηση σχετικά με το περιβάλλον και τον πλανήτη.

ΕΛΕΝΑ ΒΡΕΤΤΟΥ, ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΑΦΑΝΤΑΡΗΣ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΣΣΑΝΔΡΙΝΟΣ, ΕΛΕΝΑ ΧΑΤΖΗΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ, ΝΑΝΩ ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΟΓΛΟΥ
ΕΙΡΗΝΗ ΝΤΑΪΦΑ, ΕΡΙΚΑ ΠΛΟΥΜΗ
ΛΙΝΑ ΚΟΡΟΔΗΜΑ, ΣΤΑΜΑΤΙΑ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗ, ΕΡΗ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ
ΘΟΔΩΡΗΣ ΘΕΟΔΩΡΙΔΗΣ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΣΣΑΝΔΡΙΝΟΣ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΘΕΟΧΑΡΗ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ ΖΗΡΔΕΛΗ
ΝΤΕΠΗ ΠΕΓΚΛΗ, ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΑΓΚΑΡΑΚΗΣ
ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΧΑΡΙΤΟΥ, ΣΤΑΥΡΟΣ ΧΑΡΙΤΟΣ, ΠΑΝΟΣ ΖΑΦΕΤ, ΣΤΕΛΛΑ ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΖΑΦΕΤ, ΣΤΕΛΛΑ ΚΩΣΤΑΛΟΥ

Φωτογραφίες: Studio Panoulis

error: Content is protected !!