ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ

«Θραύσματα Μνήμης» της Ελένης Μελά: Μια νέα δημιουργός συνομιλεί με τον χρόνο!

Η εκδήλωση απέκτησε φιλανθρωπική διάσταση, καθώς όλα τα έργα διατέθηκαν προς πώληση και τα έσοδα προσφέρθηκαν στον οργανισμό «Μαζί για το Παιδί».

Μια βραδιά όπου η τέχνη, η κίνηση και η προσφορά συναντήθηκαν, πραγματοποιήθηκε στον χώρο τέχνης της οδού Πινδάρου 24 στο Κολωνάκι, με αφορμή την παρουσίαση της έκθεσης «Θραύσματα Μνήμης» της Ελένης Μελά, μαθήτριας της ΙΒ2 τάξης του Κολλεγίου Αθηνών.

Η Ελένη Μελά στο χώρο της έκθεσης ανάμεσα στα έργα της.

Η νεαρή δημιουργός παρουσίασε σειρά εικαστικών έργων εμπνευσμένων από αρχαιοελληνικά θραύσματα, τα οποία επαναπροσεγγίζει με σύγχρονο εικαστικό βλέμμα, επιχειρώντας έναν διάλογο ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν. Παράλληλα, η βραδιά πλαισιώθηκε από χορευτική performance πέντε μαθητριών κλασικού και σύγχρονου χορού, σε χορογραφία της ίδιας, με κοστούμια σχεδιασμένα από τη Δάφνη Βαλέντε.

Στιγμιότυπο από το live performance της Ελένης Μελά με τις χορεύτριες, μέσα στον χώρο της έκθεσης.

Η Ελένη Μελά, μεγαλωμένη στην Πλάκα «ανάμεσα στην Ακρόπολη και στον ζωντανό παλμό της σύγχρονης πόλης», όπως περιγράφει, θεωρεί αυτονόητη τη σύζευξη αυτών των δύο κόσμων, που για εκείνη συνυπάρχουν αδιάρρηκτα και την διαμόρφωσαν καλλιτεχνικά. Βρισκόμενη στο μεταβατικό στάδιο της προετοιμασίας για σπουδές στο εξωτερικό, μιλά για μια περίοδο γεμάτη αγωνία αλλά και προσδοκία, όπου η ζωγραφική λειτουργεί για εκείνη ως χώρος ελευθερίας και αποσυμπίεσης.

Ρεγγίνα Κοροπούλη, Λητώ Καρακωνστάνογλου, Ευγενία Μελά.
Στέλιος Καφαντάρης στο χώρο της έκθεσης με τα έργα της Ελένης Μελά.

Αναφερόμενη στη συνεργατική διάσταση του project, επισημαίνει ότι «η τέχνη είναι ένας κατ’ ουσίαν μοναχικός δρόμος, που όμως ανθίζει μόνο μέσα από συνεργασίες και κοινή προσπάθεια», αποδίδοντας ιδιαίτερη σημασία στη συμβολή των δασκάλων χορού στον διαμορφωμένο επαγγελματισμό της.

Ο χώρος του installation της Ελένης Μελά.
Η Ελένη Μελά συνομιλεί με επισκέπτριες της έκθεσης.

Στον χώρο στήθηκε επιμελημένη εγκατάσταση (installation), όπου τα έργα τοποθετήθηκαν χαμηλά, υπαινισσόμενα αρχαιολογικό εύρημα, ανάμεσα σε φυσικά στοιχεία (κοράλλια, σκελετούς αχινών, πέτρες, φωτιστικές εστίες σε αιώρηση και αντίγραφα οστράκων), δημιουργώντας την αίσθηση ενός «υπόγειου ζώντος κόσμου».

Η performance, με βασικές έννοιες όπως Δικαιοσύνη, Σοφία, Ομορφιά και Υγεία, μετέφερε τις αξίες των έργων στο σώμα και στην κίνηση, υπογραμμίζοντας τη διαχρονικότητα των συμβόλων.

photo credit Studio Maria Maraki

error: Content is protected !!