ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ

Η Παναγιώτα Αποστολοπούλου μιλάει στο Fay’s Control για τις πολύχρωμες κλωστές της που οριοθετούν τον εικαστικό της χάρτη!

Η ιδιότητα του γλύπτη και το ιδιαίτερο ενδιαφέρον μου για τον χώρο οδήγησε τη δουλειά μου σε εγκαταστάσεις in situ μικρής ή και μεγάλης κλίμακας. Συχνά χρησιμοποιήθηκαν αντικείμενα που τους έχει πια αποδοθεί η ιδιότητα του μη χρήσιμου με τα οποία δημιούργησα μια συνομιλία με την παλαιά χρήση και ιστορία τους σε συνδυασμό με την τωρινή τους κατάσταση. Ασχολήθηκα ιδιαίτερα με φανταστικές αφηγήσεις επίπλων τα οποία αποτελούν σημαντικά οικιακά αντικείμενα και συνδέονται άμεσα με τη ζωή των ιδιοκτητών τους. Μεγάλο μέρος της δουλειάς μου είχε να κάνει με το αποτέλεσμα που προκύπτει από μια υποθετική αλλαγή κλίμακας ανάμεσα στον άνθρωπο και τα αντικείμενα και την αλλαγή των σχέσεων μεταξύ τους σε αυτή τη συνθήκη. Αυτό το παιχνίδι με οδήγησε σε μικρές σκηνογραφικές προσεγγίσεις με παιγνιώδη διάθεση ή ακόμα και με πηγή έμπνευσης την παγκόσμια επικαιρότητα και τα δεινά του κόσμου, τον ανθρώπινο πόνο και τα επαναλαμβανόμενα οικουμενικά σοκ τα οποία δεν μπόρεσαν να αφήσουν ανεπηρέαστη την εικαστική μου τοποθέτηση στα πράγματα. Σημαντικό ρόλο παίζουν υλικά textile, όπως το ύφασμα και η κλωστή τα οποία τα τελευταία 20 χρόνια αποτελούν το κύριο εκφραστικό μου μέσο. Με έντονη την ανάμνηση του ήχου της ραπτομηχανής Singer από τα παιδικά μου χρόνια οικειοποιήθηκα την μέθοδο της ραπτικής εξαντλώντας τα όρια της και ανακαλύπτοντας νέες ανορθόδοξες ελευθερίες που μου επιτρέπουν να μετατρέψω την βελόνα και την κλωστή στο μολύβι των σχεδίων μου.

Το περιβάλλον και η οικολογική καταστροφή, η παγκόσμια οικονομία, ο οικουμενικός άνθρωπος, η μεταναστευτική πολιτική, το προσφυγικό ζήτημα, η αλληλεγγύη, η παγκόσμια ειρήνη και το διεθνές δίκαιο, έννοιες πολυσυζητημένες, πολύ χρησιμοποιημένες και τελικώς εμφανώς ταλαιπωρημένες, αποτελούν το φόντο αυτού του κεντήματος με τον τίτλο: 1:26.000.000

Το συγκεκριμένο έργο πραγματεύεται το χάρτη, ο οποίος αποτελεί το σχεδίασμα του γεωλογικού και ιστορικού αποτυπώματος του κόσμου που αποτέλεσε πεδίο μάχης, πεδίο διεξαγωγής αέναων αντιπαραθέσεων, διεκδικήσεων, συμφωνιών, συμβάσεων, συμβιβασμών και πολλαπλών σχεδίων στρατηγικής από το βάθος του χρόνου ύπαρξης του κόσμου. Η περιπέτεια της γραμμής που σε κλίμακα 1:26.000.000 διαγράφει, περιγράφει και διαμορφώνει την οπτική εικόνα του κόσμου, γαζώνεται με πολύχρωμες κλωστές χαράσσοντας το όριο ξηράς – θάλασσας και το σύνορο ηπείρων και κρατών. Το σχεδίασμα αυτό περικλείει τεράστια κομμάτια μνήμης, ιστορίας και πολιτισμού με τη μορφή σιωπηλού οπτικού αφηγήματος και αποκτά οργανική υπόσταση κληρονομώντας μοιραία τη φθορά , την ασθένεια και το μαρασμό που εμπεριέχεται σε κάθε ζωντανό οργανισμό. Στο σχέδιο, τα σημεία και οι γραμμές διαμορφώνουν τη μορφή του έργου καθορίζοντας το περιεχόμενό του. Στον χάρτη, το σημείο αντιπροσωπεύει χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα γης και αφορά χιλιάδες ή και εκατομμύρια ανθρώπινες ζωές, αιώνες ιστορίας και πολιτισμού και εκατομμύρια χρόνια εξελικτικής πορείας της ύπαρξης.
Το περιβάλλον και η οικολογική καταστροφή, η παγκόσμια οικονομία, ο οικουμενικός άνθρωπος, η μεταναστευτική πολιτική, το προσφυγικό ζήτημα, η αλληλεγγύη, η παγκόσμια ειρήνη και το διεθνές δίκαιο, έννοιες πολυσυζητημένες, πολύ χρησιμοποιημένες και τελικώς εμφανώς ταλαιπωρημένες, αποτελούν το φόντο αυτού του κεντήματος με τον τίτλο: 1:26.000.000

error: Content is protected !!