ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ

Όλα όσα θέλετε να γνωρίζετε για τα δώρα προς τους bloggers & τις πελατειακές σχέσεις…

Let’s be clear, το ξέρετε, το ξέρουμε, οι δημοσιογράφοι, οι bloggers, όλοι όσοι έχουμε ένα Μέσο με επιρροή και γράφουμε τέλος πάντων, δεχόμαστε καθημερινά αρκετά δώρα. Κανείς φυσικά δεν μας υποχρεώνει να τα δημοσιεύσουμε, εκτός αν πρόκειται για πελατειακή σχέση.

42c4719fb887b9b9334b22cef70b0b0f

Πελατειακή Σχέση:
22d57be6327393ff77dc15a26403532aΣε προσωπικό επίπεδο, έχω την πολυτέλεια, οι “πελατειακές σχέσεις” μου να είναι α-πό-λυ-τα του γούστου μου, να είναι προσωπικές μου επιλογές. Όχι, δεν λέω πως επιλέγω εγώ όσους διαφημίζονται μέσα από το fayscontrol.gr . Όμως από τη άλλη, και κανείς δεν θέλει να διαφημιστεί στο fayscontrol.gr εάν δεν ταιριάζει απόλυτα η αισθητική μας, εάν δεν απευθυνόμαστε στο ίδιο κοινό, εάν δεν έχει να κάνει μία high end πρόταση στους αναγνώστες αυτής της σελίδας. (Γιατί να θέλει κάποιος να διαφημίσει καραμπίνες για κυνήγι ή δολώματα για ψάρεμα εδώ, ε? Θα έχανε τα χρήματα του, θα κορόιδευα τους αναγνώστες μου, κρίμα και για τους δυό μας!) Έτσι, έχουμε αποκτήσει και μία αδιαμφισβήτητα ειλικρινή σχέση: Οι πελάτες αυτού του blog διαφημίζουν το προϊόν τους, οι αναγνώστες ανταποκρίνονται αμέσως αφού όντως τους ενδιαφέρει -και μάλιστα μου στέλνετε πολλά μηνύματα με παραπάνω ερωτήσεις για το προϊόν, την τιμή του και που μπορείτε να το βρείτε-, όλοι –πελάτες, Fay’s Control, αναγνώστες– είμαστε happy.

71bc5137d3afdef28ca39c4a7abf33d2
Δεν θα βρει την θέση του ποτέ κανείς σε αυτή τη σελίδα εάν πρώτα δεν δοκιμάσω εγώ το προϊόν του, αν δεν ήταν καταρχήν δική μου επιλογή, εάν δεν το χρησιμοποιώ στην καθημερινότητα μου. Μεταξύ μας τώρα, θα το καταλαβαίνατε αμέσως, θα “κλοτσούσε”
Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι, πως μία σελίδα σαν το fayscontrol.gr δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να διαφημίσει κάτι, που δεν θα έχει άμεση ανταπόκριση από τους viewers του. Που σας ενδιαφέρει πράγματι να ενημερωθείτε.

a4671989cf906cffac79b2c17f3ec20c

Μη πελατειακές σχέσεις:
Εννοείται, πως δεν προτείνουμε –τουλάχιστον εδώ στο Fay’s Control– μόνο προϊόντα των “πελατών”μας. (Τους οποίους φροντίζουμε να είναι λίγοι και εκλεκτοί) Όταν διαχειρίζεσαι ένα blog που κατ’ αρχήν προτείνει, και θέλεις να έχεις όντως μία ειλικρινή σχέση με όσους απευθύνεσαι, τότε δεν σκέφτεσαι “Χμμμμ….τώρα κάνω διαφήμιση σε αυτό το εστιατόριο που γράφω πως έφαγα καλά, σε αυτό το κερί που άναψα και μου άρεσε το άρωμα του, σε αυτό το κρασί που πιστεύω πως ταιριάζει με το Virginia Ham μου…” Το πιστεύεις, σου αρέσει, το γράφεις, τόσο απλά.

9363557b9e0a22eba8b0272226757401
Και ως επί το πλείστον, αυτός είναι και ένας από τους κυριότερους λόγους της τεράστιας επιτυχίας των blogs έναντι των άλλων ΜΜΕ. Αν όλα όσα προτείνει το Fay’s Control ήταν “πελατειακές σχέσεις” τότε εγώ θα ήμουν billionaire και θα έκανα διακοπές διαρκείας στις Μαλδίβες, και εσείς, δεν θα πιστεύατε λέξη από όσα γράφω. Και η αλήθεια είναι πως οι Μαλδίβες είναι απίστευτα βαρετές πάνω από επτά ημέρες, ενώ η δική μας σχέση μπορεί να παραμείνει συναρπαστική, μία ζωή…

93d26565f72a687765b36f5a24ad00a8
Ναι, καθημερινά δεχόμαστε δώρα, για να τα δοκιμάσουμε, και αν μας αρέσουν να τα δημοσιεύσουμε. Αν τα φορέσουμε κιόλας και φωτογραφηθούμε μαζί τους, ακόμα καλύτερα. Αυτό, ναι συμβαίνει. Fair enough…Πάλι κερδισμένοι είμαστε όλοι: O πελάτης το διαφημίζει με αυτόν τον τρόπο, ο αναγνώστης ενδιαφέρεται, εγώ (happy, happy, happy) κρατάω ένα καλό προϊόν. Τόσο απλά.

0e1b371a01a8190d3dd44c1fee025995
Όμως, πρέπει όντως να αξίζει. Αν όντως μου αρέσει το προϊόν, το δημοσιεύω, αν όχι, το πετάω στα σκουπίδια χωρίς δεύτερη σκέψη, και πάλι, τόσο απλά.

Στο δια ταύτα:
3464f2b571186a6ed026eeeed8a0d324Ναι, κάποιοι μας θεωρείτε τυχερούς που δεχόμαστε όλα αυτά τα δώρα, τα ταξίδια, τις περιποιήσεις…Ναι, κάποιοι Οίκοι πρώτα στέλνουν τα προϊόντα τους στους bloggers και μετά τα διοχετεύουν στην αγορά, όσο εντυπωσιακή κι αν είναι η waiting list μήνες πριν. Ναι, το άκουσα και αυτό, “πιο πολύ επιρροή έχεις εσύ στους αναγνώστες σου όταν φορέσεις τα γυαλιά του Οίκου μου, παρά όταν τα φορέσει η Kate Moss. Αυτή και κουβά να φορέσει στο κεφάλι της, κούκλα θα είναι, άσε που έχει πληρωθεί για να τα φορέσει, και ο αναγνώστης δεν είναι κουτός…” Ναι, ίσως και υπάρχει μία λογική σε αυτό.
Όμως, για να ισχύσουν όλα τα παραπάνω, πρέπει να έχει χτιστεί μία σχέση εμπιστοσύνης πολλών πολλών ετών…Πρέπει να μην έχει προδοθεί ποτέ ο αναγνώστης, πρέπει τα φύκια να παραμένουν φύκια και οι μεταξωτές κορδέλες να αναδεικνύονται πάντα όπως αρμόζει στις μεταξωτές κορδέλες. Και πρέπει το τρίπτυχο της σχέσης “Πελάτης-Blog-Αναγνώστης” να έχουν κοινό παρονομαστή, να μιλούν την ίδια γλώσσα, τα ενδιαφέροντα τους, να είναι ίδια ή σχετικά.
Είναι άπειρες οι φορές που έχω δεχτεί μία πρόσκληση για φαγητό από ένα εστιατόριο αλλά δεν έγραψα ποτέ για αυτό, άλλες τόσες που μου έστειλαν ένα φόρεμα, μία τσάντα, ένα κολιέ, μία κρέμα προσώπου -μέχρι και δημητριακά μου έχουν στείλει- και δεν αναφέρθηκα ποτέ σε αυτά. Αν μου αρέσει κάτι θα το προτείνω.
Και εδώ, έγκειται η απόλυτη επιτυχία ενός blog, ή στο να εξοριστεί στις παρυφές του κυβερνοσύμπαντος…

error: Content is protected !!