ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ

Now I am Six: Μία “υπεύθυνη δήλωση” διαφορετική από τις άλλες…

Μία κόλα χαρτί. Μόλις μία κόλα χαρτί τόσο πολύτιμη που πρέπει να διαβαστεί από όλους τους γονείς που έχουν “πρωτάκια. Να διαβαστεί σαν γράμμα από το παιδί με παραλήπτη τον γονέα. Αν τα παιδιά μας μπορούσαν να εξηγήσουν ό,τι ακριβώς νοιώθουν, αυτά θα μας έλεγαν, αυτά θα μας ζητούσαν.

95305e32ebf85d243222ee6c5e5f3dec

Μας την μοίρασαν στον σχολείο της Ελμίνας, και σκέφτηκα να την μοιραστώ μαζί σας.
Πρόκειται για μία κόλα χαρτί από το Ψυχοπαιδαγωγικό Τμήμα του σχολείου:

Προς τους κ.κ. γονείς και κηδεμόνες
των μαθητών/τριών της 1ης Τάξης

Τώρα είμαι 6 χρονών

Είμαι πολύ χαρούμενος/η που αρχίζω το σχολείο αλλά και φοβισμένος/η.
Αυτή είναι μία μεταβατική χρονιά για μένα τόσο σωματικά, όσο διανοητικά και συναισθηματικά.
Οι αλλαγές στην εξέλιξη μου επηρεάζουν την όραση, το νευρικό και το μυϊκό μου σύστημα.
Έχω πολλές προσαρμογές να κάνω, γι’ αυτό χρειάζομαι χρόνο και ηρεμία.
Τώρα εκτίθεμαι σ’ ‘έναν ευρύτερο κόσμο που είναι δύσκολο να αντιμετωπίσω με τις μέχρι τώρα περιορισμένες εμπειρίες μου.
Μερικές φορές υπερφορτώνομαι από υποχρεώσεις και αυτό με πιέζει.
Χρειάζομαι τρυφερή και ήρεμη αντιμετώπιση για να φτάσω σε κάποια ισορροπία.
Η ΕΠΙΒΑΒΡΕΥΣΗ είναι το μαγικό τονωτικό.
Χρειάζομαι σταθερό πρόγραμμα , περισσότερο από κάθε άλλη φορά.
Μερικές φορές μπορεί να εκδηλώνω την ένταση μου με υπερκινητικότητα.
Εύκολα διασπάται η προσοχή μου και συχνά γυρνώ το βλέμμα μου για να παρακολουθήσω τις δραστηριότητες κάποιου άλλου. Η ΕΠΙΒΑΒΡΕΥΣΗ και η ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗ θα με επαναφέρουν στο στόχο.
Μπορώ να παίζω μόνος/η μου , αλλά νοιώθω καλύτερα όταν παίζω με κάποιο άλλο παιδί.
Εγώ και οι συνομήλικοί μου παίζουμε καλύτερα σε δυάδες.
Μοιάζω να είμαι όλο αντιφάσεις…Τη μία στιγμή είμαι ήρεμος/η και την άλλη ξεσπάω σε εκρήξεις θυμού. Είμαι αργός/η και μετά γρήγορος/η. Τη μία στιγμή θέλω την ανεξαρτησία μου και την άλλη τη στενή επαφή.
Είναι καλύτερα να με ΕΝΘΑΡΡΥΝΕΤΕ να προσπαθώ , παρά να με επικρίνετε.
Τώρα, αρχίζω να κατανοώ τις έννοιες του χρόνου. Ξέρω τι σημαίνουν οι λέξεις χθες, σήμερα και αύριο, αλλά δεν καταλαβαίνω τι εννοείτε όταν λέτε “σε λίγη ώρα”.
Είναι συνηθισμένο να κάνω αντιστροφές γραμμάτων. Μην ανησυχείτε.
Αρχίζω να εμπλέκομαι σε “πραγματική δουλειά”: κάνω ανάγνωση και γράφω αριθμούς στα τετράδια μου.
Θυμηθείτε ότι η “πραγματική δουλειά” είναι κάτι καινούργιο για μένα και ίσως δυσκολευτώ μέχρι να το συνηθίσω.
Μου αρέσουν τα παιχνίδια που αναπτύσσουν τις μαθησιακές μου δεξιότητες. Τα μαθηματικά παιγνίδια θα με βοηθήσουν να αναπτύξω την αυτοματοποιημένη “γνώση” η οποία βοηθάει τόσο πολύ στην κατανόηση πιο αφηρημένων εννοιών.
Μου αρέσει πολύ να κάνω συλλογές. Οι συλλογές (από πέτρες, κοχύλια, κουμπιά κτλ) θα με βοηθήσουν να παρατηρώ ομοιότητες και διαφορές μεταξύ παρόμοιων πραγμάτων.
Μου αρέσει πολύ να μου διαβάζουν. Όσο πιο συχνά μου διαβάζουν παραμύθια, τόσο πιο ευχάριστη θα είναι η εμπειρία μου με τα βιβλία.
Το γράψιμο ίσως με δυσκολέψει στην αρχή, μια και απαιτεί να ελέγχω τη στάση του σώματος μου και το χέρι μου.
Ο συντονισμός μου και η ικανότητα μου να ελέγχω το σώμα μου αναπτύσσονται όταν συμμετέχω σε παιχνίδια με απλούς κανόνες, που απαιτούν κίνηση.
Επιθυμώ οι γονείς μου και η δασκάλα μου να γνωρίζονται καλά μεταξύ τους και να εκτιμά ο ένας τον άλλο.

Υπογραφή

104a2a576966c933a6e8d7c8a56879eb

Το παιδί των 6 χρονών…

error: Content is protected !!