ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ

#BedSheets2017: Όταν σβήνουν τα φώτα & η “Μ.Βρετανία” μεταμορφώνεται….

Στις 27 Απριλίου το βράδυ τα φώτα στην πλατεία Συντάγματος θα σβήσουν, ένα λευκό κρεβάτι θα εμφανιστεί και η πρόσοψη του Ξενοδοχείου Grand Bretagne θα αρχίσει να μεταμορφώνεται…

Την Πέμπτη 27 Απριλίου και ώρα 21.00, η διεθνούς φήμης εικαστικός Μαρία Φραγκουδάκη θα ξαφνιάσει τους πολίτες επιχειρώντας να πραγματοποιήσει ένα εικαστικό δρώμενο που για πρώτη φορά θα συμβεί στην Ελλάδα.
Πρόκειται για μια ιδέα της ίδιας, για τις ανάγκες της οποίας συνεργάστηκε με την artist-performer Αναστασία Αργυρίου, που, μελετά την Ψυχολογία της Τέχνης.
Το βράδυ της Πέμπτης, αποτελεί ουσιαστικά την έναρξη μιας εκτεταμένης σειράς εικαστικών και διαδραστικών γεγονότων που υπογράφει η Μαρία Φραγκουδάκη. Ωστόσο,  η ίδια, επιθυμεί να μην αποκαλύψει το τι ακριβώς θα συμβεί. Το μόνο που εξηγεί είναι πως εκείνη τη νύχτα, θα «κρυφτεί» στην Πλατεία Συντάγματος και προτού όλα ξεκινήσουν, θα χαμηλώσει τα γύρω φώτα.

Ο βασικός της στόχος είναι να ξετυλίξει το πιο βαρυσήμαντο δίλημμα στην ιστορία του Ανθρώπου. Είμαστε Ελεύθεροι ή νομίζουμε πως είμαστε; Ο Δυϊσμός της Ελευθερίας θα ξεκινήσει από τα χαμηλά και στη συνέχεια, η Φραγκουδάκη θα τον εκσφενδονίσει δημοσίως, μπροστά στα μάτια του κοινού. Το βαθύ αυτό ερώτημα, θα το ανυψώσει μέχρι και στα 3.000 εκατοστά ύψος!
Σκοπός της είναι να πιάσει το πλήθος εξαπίνης. Όπως λεει και η ίδια, «μια στιγμή αρκεί». Για να μεταμορφώσει την πρόσοψη του ιστορικού ξενοδοχείου «Μεγάλη Βρεταννία». Να τραντάξει το κοινό, τις αισθήσεις και το νου. Και να πιάσει τον ανυποψίαστο πριν να προλάβει να φιλτράρει τις σκέψεις του. Προσμονή της είναι το αυθεντικό, καθαρό συναίσθημα. Η πρώτη αντίδραση.

«Εξωστρέφεια και ενδοστρέφεια εναλλάσσονται με στόχο την ισορροπία.
Όψεις του εαυτού μας εκφράζονται με τους συμπολίτες μας, τους φίλους μας,
την οικογένειά μας, τις ιδέες, τις πράξεις και τις κινήσεις μας μέσα στον χώρο.
Αλλά ποιον χώρο;»-Μ.Φ.

Η απελευθέρωση της Τέχνης & η Πλατεία Συντάγματος

Η Μαρία Φραγκουδάκη καταπιάνεται για πρώτη φορά με μία τόσο φουτουριστική διαδικασία, για την υλοποίηση της οποίας, απαιτήθηκε τρομακτικός συγχρονισμός και άριστος χειρισμός μηχανημάτων υψηλής τεχνολογίας. Η μέχρι σήμερα εικαστική δουλειά της, υποδέχεται την κίνηση, την οπτικοακουστική και τη διάδραση δίνοντας ακόμη περισσότερο έμφαση στην Τρίτη διάσταση.
Η εικαστικός θα επιχειρήσει να μεταδώσει και πάλι Τέχνη στον θεατή της, αλλά αυτή τη φορά, με έναν τρόπο πολύ πιο ορμητικό από ότι θα το έκανε με τον καμβά της. Στην ουσία, απελευθερώνει την Τέχνη από τον κλειστό χώρο όπως είναι μια γκαλερί ή ένα μουσείο. Σε μια συμβολική δράση συνδεδεμένη με τον Δυϊσμό της Ελευθερίας, καταρρίπτει τα όρια του τοίχου και του χώρου μιας αίθουσας τέχνης και φέρνει την Τέχνη κοντά σε όλους. Προσκαλεί τους πάντες χωρίς περιορισμό, να δουν, να ακούσουν, να προβληματιστούν και να κρίνουν.
Η Πλατεία Συντάγματος δεν είναι τυχαία επιλογή. Η Φραγκουδάκη διαλέγει να ξετυλίξει το μεγάλο δίλημμα στην καρδιά της ελληνικής πρωτεύουσας. Σε ένα σημείο – κόμβο για το κέντρο της Αθήνας και ορόσημο στην ιστορία του ελληνικού έθνους και τη Δημοκρατία. Απέναντι από τη Βουλή των Ελλήνων και το Μνημείο του Άγνωστου στρατιώτη, η Πλατεία Συντάγματος είναι το μεγάλο πέρασμα. Για τις εθνικές παρελάσεις αλλά και τις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας ή ζητωκραυγής.   Είναι ο παλμός της πόλης.

«Η Ελευθερία και η Δημοκρατία
είναι έννοιες πολύ μεγάλες για να είναι περιορισμένες»- Μ.Φ.

#bedsheets2017


It’s good to know:

Η Μαρία Φραγκουδάκη (γ.1983) ζει και εργάζεται τα τελευταία χρόνια στη Νέα Υόρκη. Εμπνεόμενη από το καλλιτεχνικό κίνημα της δεκαετίας του 1960 που έγινε γνωστό ως Process Art, άρχισε να εστιάζει πια όχι μόνο στη χρήση του χρώματος, αλλά και στα ίδια τα υλικά και στον τρόπο που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, καθώς και με τον χώρο. Έτσι, ξεκίνησε να εμπλέκει μια ποικιλία οπτικών γλωσσών, όπως η ζωγραφική, η γλυπτική, ο χορός και η performance, και δημιουργεί αφηγήσεις που ζωντανεύουν, χρησιμοποιώντας υλικά που περιλαμβάνουν ύφασμα, γύψο και χρώμα.
Έχει ολοκληρώσει μεταπτυχιακές σπουδές στη Χημεία στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου. Από το 2012 που ζει στη Νέα Υόρκη, έχει παρακολουθήσει τρία art residencies στο Πανεπιστήμιο School of Visual Arts της Νέας Υόρκης και έχει εργαστεί δίπλα στον Donald Sheridan, master printer του Andy Warhol, καθώς και δίπλα στον Andrew Ginzel, έναν σύγχρονο Αμερικανό καλλιτέχνη, γνωστό για τα μεγάλης κλίμακας έργα τέχνης του σε δημόσιο χώρο και για τις εγκαταστάσεις του.
Η δουλειά της έχει παρουσιαστεί σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ευρώπη, στην Αμερική και στην Ιαπωνία, συμπεριλαμβανομένων των Summer Exhibition στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου, FORM/Less στο Εβραϊκό Μουσείο της Ελλάδος, Scope Miami, Scope Basel, καθώς και στο Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο της Αίγινας και στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Γουλανδρή. Έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές και εταιρικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

error: Content is protected !!