Το gossip story της ημέρας: Sorry κιόλας , αλλά “παλάτι”, δεν το λες….

07/03/2013 • EDITORIALS

Θα γινόταν και αυτό. Θα διέρρεαν οι “αποκαλυπτικές” φωτογραφίες από το talk of the world “παλάτι” του Άκη Τσοχατζόπουλου και της Βίκυς Σταμάτη στο 33 της Διονυσίου Αεροπαγίτου, που πρόσφατα δημεύτηκε από το Ελληνικό Δημόσιο. Ε, τώρα μεταξύ μας: “Παλάτι”, δεν το λες. Χωρίς να θέλω να μειώσω το μέγεθος της σπατάλης για την δημιουργία του, αισθητικά τουλάχιστον, ψιλοχάλια θα το χαρακτήριζα. Ποιος έχασε το γούστο του για να το βρει η κυρία Σταμάτη, θα μου πείτε, αλλά να…Από ό,τι πήραν τα αυτιά μου, τόσα εκατομμύρια διατέθηκαν τόσο για την αγορά του όσο για την επίπλωση και διακόσμηση του, κάνε μία προσπάθεια παραπάνω καλή μου. Από που να πιάσω τον σχολιασμό του εν λόγω νεοκλασσικού, δεν ξέρω. Μάλλον από το καλύτερο μου, την κουζίνα! Και τις τέσσερις ασημένιες κορνίζες-εικονοστάσια στα ράφια τροφίμων. Ή έστω σε αυτά που άλλες κουζίνες των Ελληνικών νοικοκυριών τοποθετούν τα βάζα με τους καφέδες, το τσάι, το χαμομήλι  και την ζάχαρη στην μία περίπτωση, τίποτα, στην καλύτερη. Καλά , εγώ γενικά δεν το ‘χω και πολύ το θέμα “κορνίζα-φωτογραφία-αποθεώστε με” στο σπίτι, μία της κόρης μου έχω μόνο, και αυτό για να κάνω το χατήρι των γιαγιάδων. Οι φωτογραφίες σε ασημένιες κορνίζες, με θέμα “γαμπρός και νύφη με νυφικό-υπερπαραγωγή σε πρώτο πλάνο” ή “η στιγμή που το μωρό σε υστερία ασπάζεται την θρησκεία του”, ή “εκδρομή στο Ναύπλιο”, μάλλον ανατριχίλα μου φέρνουν, αλλά…στην κουζίνα; Γιατί όσες χιλιάδες ευρώ και αν διαθέσεις για την αγορά του καναπέ, κάπου θα σου ξεφύγει το θέμα. Και της κυρίας Σταμάτη της ξέφυγε ξεκάθαρα σε αυτές εδώ τις κορνίζες στα ράφια της κουζίνας. Η αισθητική πινελιά, ολοκληρώνεται με το inox ρολόι, πάνω από τα ντουλάπια της κουζίνας, που ακουμπά σχεδόν στο ταβάνι, αντικριστά από τον πολυέλαιο-status, και δίπλα στον δίσκο από ποτά ζαχαροπλαστείου που μάλλον ξέμεινε από κάποιο δείπνο που δόθηκε στην Οικία, και η κυρία Σταμάτη λυπήθηκε να τον πετάξει. Το μήνυμα ωστόσο που θέλει να δώσει με τη συγκεκριμένη θέση του ρολογιού η οικοδέσποινα θα μπορούσε να είναι μόνο ένα: “ο χρόνος είναι ένα ζήτημα που αφορά μόνο την μικροαστική τάξη, όχι εμένα!” Άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου…Και μπιμπελό! Πολλά μπιμπελό κυρία Σταμάτη μου, πάνω στο ντουλάπι! Για την καθαριότητα του χώρου δεν έχω να πω τίποτα. Είναι γνωστή άλλωστε η απέχθεια της οικοδέσποινας σε κάθε είδους μικρόβια.

kouzina

Για το δωμάτιο με τα τρία κολλητά κρεβάτια του μασάζ, δεν έχω και πολλά να πω. Και να πεις ότι δεν έχει περάσει εβδομάδες ατελείωτες κλεισμένη στο Spa του Ritz στο Παρίσι , και δεν ξέρει; Οι επενδυμένες με καθρέφτες ντουλάπες δεν ανοίγουν. Δεν έχουν τον χώρο, οπότε η οικοδέποινα προτιμά να παρατηρεί το είδωλό της μέσα από αυτές, παρά το λειτουργικό της ιστορίας. Μα τρία κρεβάτια για μασάζ; Τρία; Η κυρία Τούλα που κάνει καθαρισμούς προσώπου και λιποδιαλυτικό μασάζ στους μηρούς στο “Toula’s Beauty Salon”, λιγότερα έχει. Μα τρία;

massage
Για να είμαι ειλικρινής, δεν γνωρίζω αν η συγκεκριμένη φωτογραφία του σαλονιού που διέρρευσε στον Τύπο απεικονίζει το κυρίως σαλόνι του νεοκλασικού. Αν ναι, τότε σίγουρα δεν μιλάμε για “παλάτι”…Και σίγουρα, η πολυσυζητημένη Οικία δεν διαθέτει Playroom ή Tv room τέλος πάντων. Γιατί όταν η τηλεόραση-έστω και plasma-τοποθετείται ως διακοσμητικό έπιπλο στο κυρίως σαλόνι, μόνο έλλειψη αντίστοιχου χώρου ψυχαγωγίας μαρτυρά. Αν πρόκειται πάντως για το προσωπικό σαλόνι της κυρίας Υπουργού έξω από το υπνοδωμάτιο της για να υποδέχεται τους υπηκόους της, τόσο η τηλεόραση όσο και το έπιπλο που φιλοξενεί την συλλογή των Cd, δίπλα ακριβώς στο το μαρμάρινο τζάκι, έχουν μία δόση λογικής παραπάνω. Και σε αυτόν τον χώρο πάντως, τις εντυπώσεις κερδίζει το άμοιρο τραπέζι με τις στοιβαγμένες φωτογραφίες της νέας οικογένειας Τσοχατζόπουλου. Τόσες πολλές που δεν μπορείς καν να ξεχωρίσεις ούτε μία από αυτές. Πέραν των φωτογραφιών, κανένα προσωπικό στυλ. Το σαλόνι “φωνάζει” ξεκάθαρα: κάποιος πληρώθηκε για να γεμίσει τον χώρο μου, και μάλιστα γρήγορα.

saloni

Σταματάω εδώ για να μην ξεφύγω. Έτοιμη είμαι. Πάντως, “παλάτι”, δεν το λες. Έστω κι αν η οικοδέσποινα του έζησε –για λίγο τουλάχιστον– σαν βασίλισσα.

11 Responses to Το gossip story της ημέρας: Sorry κιόλας , αλλά “παλάτι”, δεν το λες….

  1. Sophia says:

    Καλημέρα Φαίη,
    Το χρήμα, ειδικά το χρήμα που αποκτήθηκε απαίδευτα και αδούλευτα, μπορεί να σου “αγοράσει” πολλά πράγματα. Το γούστο, δεν είναι ένα από αυτά όμως!!
    Το γούστο (ή η έλλειψή του) θα μένει πάντοτε να μαρτυρά αυτό που ακόμα και τα Hermes δεν μπορούν να κρύψουν!!!

  2. fay says:

    abso-f***ing-lutely!!!!

  3. Katerina says:

    Den exw logia! Aidia sketi me katholou gousto! Tha borousan mesa sta exoda tous na evazan estw enan diakosmiti gia na tous katatopusei. Kai egw den eimai tis trellis diakosmisis, alla ena sxetiko gousto to exoume! Apla, luta kai armonika…xwris polla bibelo…kai kornizes!! Fay mou, den exw logia!
    Exw meinei afwni gia tin paraligo “prwti” kuria tis Elladas.
    Palia evazan tis katsaroles kai ta rologia kai tin “proika” panw apo ta ntoulapia tis kouzinas gia na fainetai….. Ti na pw!!
    Ta paidia mas exoun kalutero gousto, pisteuw!
    Mou eftiaxes tin imera!! Gelasame kai simera!!!
    Kisses…xxx

  4. fay says:

    Για να γελάσουμε το έγραψα Κατερίνα μου! Και εγώ γέλαγα όταν έγραφα…Μακάρι να σου φτιάχνω την κάθε μέρα, άπειρα φιλιά!!!

  5. Katerina says:

    Panta mou to ftiaxneis!! Exeis apisteuta arthra kai se akolouthw! Eisai katapliktiki! Filia stin zouzouna sou!

  6. derwanderer says:

    Για το γουστο (ποιο;;;!) του ζευγους Τσοχατζοπουλου τα ειπατε ολα. Θα επεκταθω μονο στο ειδος του ακινητου, γιατι πολλα γραφονται και λεγονται για “τα νεοκλασσικα”, απο ανθρωπους που, προφανως, ελαχιστα γνωριζουν, δεν εχουν μπει ποτε σε ενα, ποσο μαλλον ΖΗΣΕΙ σε αυτο: μεσα στην νοσταλιγικη εξιδανικευση που μας πιανει, μπροστα στα τερατα της συγχρονης ζωης και δομησης, παραγνωριζουμε ενα βασικο τους χαρακτηριστικο: Οτι, με εξαιρεση τα πραγματικα παλατια- μεγαρα (πχ αυτα της Βασ. Σοφιας [ Ψυχα-Αιγυπτιακη πρεσβεια, Μερλιν-Γαλλικη πρεσβεια, Συγγρου-Υπ.Εξωτερικων, Χαροκοπου/Μπενακη- ομωνυμο μουσειο, Σταθατου-μουσειο Κυκλαδικης τεχνης κλπ ή της Πατησιων [Ιωαννου Μεταξα-“Μικρο Πολυτεχνειο”-συμβολη με Αγ. Μελετιου, Λιβιερατου-“Υπατια”, συμβολη με Ηπειρου κλπ] ή ακομα μερικα πραγματικα μεγαρα της Πλακας, τα υπολοιπα, τα “κοινα” νεοκλασσικα, ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΟΥΤΕ ΜΕΓΑΛΑ, ΟΥΤΕ ΠΑΛΑΤΕΙΑΚΑ, ΟΥΤΕ ΚΑΝ “ΑΝΕΤΑ”! Σπιτα της τοτε μεσαιας ταξης, ψηλοταβανα μεν, “στριμοκωλα” δε οσον αφορα στους ιδιωτικους τους χωρους, προβληματικα ως προς τους λειτουργικους (μικρα και συχνα τυφλα μπανια [αν και σημαντικη πολυτελεια, αν σκεφτει κανεις οτι τα 4/5 των ελληνων, τοτε, δεν διεθεταν τρεχουμενο νερο σπιτι. Δεν ειχε περαση, τοτε, η μοδα “ζεν στο λουτρο”!] μικροσκοπικες κουζινες [ουδεν προβλημα, μια που οι οικοδεσποινες, συνηθως, δεν ασχολουνταν με αυτην, ειχαν προσωπικο για αυτο]. Ακομα σοβαροτερο προβλημα, με βαση τα σημερινα στανταρντς, προβληματικα στη θερμανση -μια που και υγρα ηταν και δεν διεθεταν παρα μονο τζακια. Και, τελος, πολυ συχνα ΑΝΗΛΙΑΓΑ, μια που και χαμηλα ηταν και “χωμενα” σε σοκακια (χαρακτηριστικα παραδειγματα τα πλακιωτικα και αυτα των παραδρομων του Κολωνακιου). Πολυδαπανα δεν στην συντηρηση! Με μεγαλη ΧΑΡΑ λοιπον, ηδη απο την αρχη του ΧΧου αι, οι πλεον προνομιουχοι αστοι, με ΧΑΡΑ τα εγκατελειψαν, για τα πρωτα, ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΥΠΕΡΠΟΛΥΤΕΛΗ, διαμερισματα (εχουν σωθει τετοιες υπεροχες πολυκατοικιες, σε Βασ. Σοφιας, Πατησιων, Κολωνακι, Αμαλιας κλπ). Το σπιτι Τσοχατζοπουλου ειναι, λοιπον, ενα τυπικο δειγμα νεοκλασσικου του τελους του ΧΙΧου αι., “μεσαιας” κατηγοριας ως προς τους χωρους και της ανεσεις του με μονο του πραγματικο αβανταζ, για ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ, την υπεροχη θεα στην Ακροπολη. Και, βεβαια, οπως φαινεται απο το μεγαλο παραθυρο, αυτο πρεπει να ειναι το ΚΥΡΙΟ ΣΑΛΟΝΙ! Στο ισογειο, τυπικα, πρεπει να υπαρχει ενα χωλ-χαμενος χωρος, κουζινες/μπανια/δωματια υπηρεσιας/ και στον οροφο ενα με δυο υπνοδωματια κι ενα λιβινγκ. Ετσι ειναι αυτα 🙂 Ενα μεσαιο, τυπικο νεοκλασικο, με υπεροχη θεα, για μια οικογενεια της μεσαιας, τοτε ταξης κι οχι “παλατι”… Μα σχεδον ΟΛΗ Η ΑΘΗΝΑ ΤΟΤΕ ειχε θεα, εστω και λιγοτερο καρτποσταλικη, της Ακροπολης! Η σημερινη τιμη του εγκειται ακριβως εκει: Στη σπανιοτητα του “προιοντος” (ελαχιστα πλεον τα κατοικησιμα νεοκλασσικα) και στην υπεροχη θεα (ενα απο τα ελαχιστα σημεια που η τερατωδης δομηση της συγχρονης Αθηνας την προσφερει απλοχερα). Η σπανιοτητα του προιοντος, η προστιθεμενη αξια της μοναδικης θεας και οι πολλαπλασιαστες “νοσταλγια” και “αναζητηση αστικης νομιμοποιησης” απο νεοπλουτους, καθιστουν τα περισσοτερα νεοκλασσικα και πλακιωτικα σπιτια τοσο ακριβα, οχι η πολυτελεια τους, η λειτουργικοτητα ή απλοχωρια.

  7. fay says:

    Για όλους αυτούς τους λόγους η λέξη “παλάτι” είναι γραμμένη πάντα με εισαγωγικά. Επίσης, για τους ίδιους λόγους, ποτέ δεν σχολιάστηκε -από αυτό το site τουλάχιστον- ο αριθμός των τετραγωνικών μέτρων του αλλά μόνο η αισθητική της κυρίας Βίκυς Σταμάτη.
    Σας ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο σας,
    να’στε καλά xxx

  8. derwanderer says:

    Τα καδρακια στην κουζινα και οι κορνιζες στο τραπεζακι, με σκοτωσαν και μενα! Και δεν ειδα ουτε καν εκεινα τα “κορδονια κουρτινας” προς 2.500 Ε το μετρο! 🙂 “Βλαχαρα” γεννιεσαι. Και χωρις ΠΟΛΛΗ προσπαθεια (+ χρονο, παιδεια, σεμνοτητα, μετρο, συνασθηση κλπ) συνηθως παραμενεις!

  9. fay says:

    Ρίξτα! Μου αρέσεις….Και σε ευχαριστώ πολύ και πάλι για τα εύστοχα σχόλια σου!

  10. derwanderer says:

    Θα σας πω, λοιπον, τι με σοκαρει εμενα περισσοτερο: Περα και πανω απο τις “προσωπικες” πινελιες (κορνιζες, βαζα, ντουλαπες/καθρεπτες κλπ) που δειχνουν την αφορητη ελειψη γουστου της “συγγραφεως” κας Σταματη, δεν σας σοκαρει το γεγονος οτι, παρα τα απιστευτα λεφτα που ξοδευτηκαν, δεν υπραχει ουτε ενα πραγματικο εργο τεχνης (πινακας, γυπτο, αν εξαιρεσουμε τη “σιδερια” [ειναι αραγε γλυπτο;] στο παραθυρο; Οτι “χωνευτηκαν” βιβλιοθηκες στον τοιχο, αλλα δεν εχουν ουτε ενα βιβλιο, παρα ασημικα αμφιβολου αξιας, γουστου ή διακοσμητικου ενδιαφεροντος; Η κυρια δηλωνς “συγγραφευς παιδικων βιβλιων”! Ο αλλος ηταν παρολιγον πρωθυπουργος. Δεν διαβαζουν τιποτα σ’αυτο το “παλατι”; Μα ουτε και μουσικη ακουνε, σοβαρα; Τηλεορασαρα, ναι, αλλα “παιδικο” στερεοφωνικο-ψειρα, και ελαχιστοι δισκοι στην “σιντιερα”, που αγοραστηκε μαλλον για το ντιζαιν παρα για την χρησιμοτητα της! Ολη η χυδαιοτητα, η αμορφωσια, η ελλειψη ουσιαστικων “ανωτερων”ενδιαφεροντων, περα απο τη φιγουρα και τα λεφτα, βγαζει ματι. Τεχνη, βιβλιο, μουσικη, κουλτουρα και καλλιεργεια γενικα, στα αζητητα. Κακογουστια, καλοπληρωμενη (σιγουρα ΚΑΙ με καπελλο, την εβλεπαν αγριεμενη και απληστη και της τα κοπαναγαν στο κεφαλι οι εμποροι, φανταζομαι!) χλιδα, ρουχα (ειχαν μανια και οι δυο με την εξωτερικη τους εμφανιση, γνησιοι ανασφαλεις και ωραιοπαθεις ναρκισσοι) σε αφθονια. Ανθρωπακια, με ολη τη σημασια της λεξης, αχορταγα και ανικανοποιητα, αλλα μονο για ΥΛΙΚΑ αγαθα/εξουσια και τιποτε αλλο…

  11. Dimitra says:

    Σας ανακάλυψα τυχαία και έχω κολλήσει! Εξαιρετικά άρθρα, αξιοπρεπή και γουστόζικα. Ιδίως το παρόν με έκανε να γελάσω κυρίως με την χαζομάρα πολλών-πραγματικά- νεόπλουτων! Και το τελευταίο σχόλιο είναι πράγματι πολύ εύστοχο. Παιδεία μηδέν και κορνίζα επίδειξης στο φουλ!
    Καλή σας συνέχεια και καλή μας χαλαρή ανάγνωση.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons